شناسهٔ خبر: 43840 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

استقرار كامل فرآيند برگزاری امتحانات پايه فنی براساس مقررات part- ۶۶/ امکان برگزاری آزمون فنی B۱-۱ طی سه روز

محمودرضا روحاني مديركل دفتر گواهينامه ها امتحانات وامور پزشكي سازمان هواپيمايي كشوري از استقرار كامل فرآيند برگزاري امتحانات پايه فني براساس مقرراتpart- ۶۶ از ۱۰ مهرماه سال ۱۳۹۶ خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از سازمان هواپيمايي كشوري، محمود رضا روحاني اظهارداشت از تاريخ ۱۳۹۶/۰۷/۱۰ كليه امتحانات پايه فني بر اساس مقررات part- ۶۶ و به صورت ماژولار برگزار خواهد شد.

مدير كل دفتر گواهينامه ها امتحانات وامور پزشكي سازمان هواپيمايي كشوري اظهارداشت: هر نفر متقاضي امتحان فني B۱-۱ مي تواند در سه روز تمامي ماژولهاي مورد سوال را امتحان دهد.

وي ضمن اعلام اين خبر افزود: اگر فرد متقاضي آمادگي كامل داشته باشد مي تواند ظرف سه روز تمامي ماژولها را امتحان دهد اما در صورت عدم آمادگي و عدم تمايل به آزمون فشرده مي تواند در بازه زماني طولاني تر طبق برنامه ريزي خود شركت نمايد.

روحاني در حوزه آموزش خلباني افزود: دانش آموزان خلباني نگران نباشند اگرچه مقررات كنوني لازم الاجراست اما سازمان هواپيمايي كشوري در حال تعامل با مدارس خلباني براي رفع مشكلات بازه انتقال به مقررات Aircrew مي باشد و تنفس كافي براي تطابق با مقررات جديد به مدارس داده خواهد شد.

وي ادامه داد: سامانه هوشمند صدور گواهينامه هاي فني با طراحي جديد راه اندازي شده است و گواهينامه ها با فرصت جديد ذكر شده در part- ۶۶ به متقاضيان اعطا شده است.

روحانی همچنين از تهيه ويرايش اول سند راهنما براي ارزيابان پروازي Flight Examiner's Manual خبرداد و افزود: با توجه به الزاماتی که در حوزه مقررات Aircrew برای ارزیابی و سنجش مهارت خلبانان وجود دارد و به منظور ایجاد وحدت رویه ببین تمامی Flight Examiner ها این سند راهنما با مشارکت تعدادی از متخصصین صنعت هوانوردی تهیه شده است.

روحاني خاطرنشان كرد: این نسخه اولیه به صورت عام در اختیار کلیه متخصصان صنعت هوانوردی قرار میگیرد و در صورتی که متخصصان نقطه نظراتی در خصوص آن دارند میتوانند موارد را به آدرس الکترونیک دفتر گواهینامه ها به نشانی license@cao.ir ارسال كنند.

 

نظر شما