شناسهٔ خبر: 43851 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رضوی خبر داد:

عملیات بازگشت بیش از ۸۶ هزار حجاج ایرانی به کشور به پایان رسید/ حجاج با ۳۰۳ پرواز به وطن بازگشتند

حجاج مسئول عملیات حج شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: با انجام ۳۰۳ پرواز از فرودگاه‌های جده و مدینه، عملیات بازگشت بیش از ۸۶ هزار حجاج ایرانی صبح امروز به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید محمود رضوی در گفت و گو با ایرنا، افزود: از این تعداد ۲۳۷ پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ۶۶ پرواز نیز توسط شرکت هوایی سعودی انجام شد.

وی با بیان این که با انجام ۴ پرواز صبح امروز به فرودگاه های امام، بیرجند و زاهدان از فرودگاه جده عملیات بازگشت حجاج ایرانی به میهن اسلامی با موفقیت به پایان رسید، گفت: تلاش همه دست اندرکاران این بود که عملیات رفت و بازگشت حجاج طبق برنامه ریزی های انجام شده به پایان برسد.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: در مجموع عزیمت زائران ایرانی به سرزمین وحی از ۲۰ فرودگاه انجام شد و عملیات بازگشت حجاج نیز از طریق ۲۰ فرودگاه انجام شده است.

عمليات بازگشت حجاج با ۳۰۳ پرواز صبح امروز پايان يافت

همزمان سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: عمليات بازگشت حجاج با انجام ۳۰۳ پرواز از جده و مدينه به تهران و ساير شهرستان ها پايان يافت.

رضا جعفرزاره افزود: پروازهاي انجام شده از مدينه ۱۸۲ پرواز و پروازهاي جده به مقصد ايران ۱۲۱ پرواز بوده است.

وي ادامه داد: از ۳۰۳ پرواز انجام شده ۶۶ پرواز تواسط شركت هواپيمايي عربستان سعودي و ۲۳۷ پرواز توسط هواپيمايي جمهوري اسلامي انجام شده است.

جعفرزاده با بيان اينكه پروازهاي رفت و برگشت زائران خانه خدا از ۲۰ فرودگاه كشور صورت گرفته است گفت: صبح امروز عمليات بازگشت حجاج طبق برنامه با انجام ۴ پرواز به فرودگاه هاي امام خميني(ره)، بيرجند و زاهدان با موفقيت به پايان رسيد.

وي افزود: عمليات رفت زائران خانه خدا از ۸ مرداد ماه آغاز تا روز ۴ شهريور ماه و عمليات برگشت از ۱۴ شهريور ماه تا امروز ۴ مهرماه به طول انجاميد.

نظر شما