شناسهٔ خبر: 43853 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تصویب یک فوریت الزام تشکیل کمیته ارتقای ایمنی ساختمان‌های تهران در شورای شهر

شورای شهر تهران یک فوریت الزام تشکیل کمیته ارتقاء ایمنی ساختمان‌های تهران در نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در نهمین جلسه این شورا بررسی یک فوریت طرح الزام شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر تشکیل کمیته ارتقای ایمنی ساختمان‌های شهر تهران جهت پیگیری تحقق خروجی‌ها و پیشنهادات گزارش‌های تهیه شده در کارگروه‌های دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم و سایر سازمان‌ها و نهادها پیرامون بررسی حادثه ساختمان پلاسکو را در دستور کار داشتند که نهایتا با رای اکثریت اعضا یک فوریت این طرح به تصویب رسید.

در جریان بررسی این طرح محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران به عنوان یکی از پیشنهاد دهندگان این طرح گفت: پس از حادثه پلاسکو شاهد بودیم کمیته ملی در سطح دولت و با دستور رئیس جمهور برای ارائه گزارش در خصوص حادثه پلاسکو تشکیل شد.

وی افزود: نباید این حادثه را فراموش کنیم. در جریان این حادثه کمیته‌های مختلفی در قوه قضاییه، شورای شهر تهران و سایر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط تشکیل شد و ذیل این کمیته‌ها نیز کارگروه‌هایی برای بررسی دقیق ابعاد این حادثه به وجود آمد.

وی ادامه داد: افکار عمومی در حادثه پلاسکو حساسیت ویژه‌ای دارند و توقع دارند به این موضوع به صورت دقیق رسیدگی شود. در جریان همین حادثه بود که مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان در دولت مطرح و پیگیری شد. لذا از همه اعضای شورای اسلامی شهر تقاضا دارم که به یک فوریت این طرح رای دهند و اگر پیشنهاد و نظری در این خصوص دارند به کارگروه مربوطه ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز در ادامه گفت: متاسفانه یکی از گرفتاری‌های ما فراوانی مصوبات و تودرتو بودن آنهاست. لذا باید مقررات زدایی انجام شود. پریروز یک فوریت این طرح را امضاء کردم اما اکنون اعلام می‌کنم که اشتباه کردم. در شورای دوره چهارم دو طرح با همین مضمون یکی در بهمن ماه و دیگری در اسفندماه سال ۱۳۹۵ تصویب شد و بعدها این مصوبات رها شدند. همچنین شورای عالی شهرسازی نیز در همین زمینه مصوباتی داشت که به نتیجه قطعی نرسید. ما کمیته ایمنی و مدیریت بحران در ذیل کمیسیون سلامت داریم که اگر بخواهیم می‌توانیم این موضوع را در آنجا مورد بررسی قرار دهیم.

بنابراین گزارش، ۱۵ نفر از ۲۱ نفر عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش یک فوریت این طرح را قبلا امضاء کرده بودند.

نظر شما