شناسهٔ خبر: 43875 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

بهره برداری از ۹۱۹ کیلومتر راه‌آهن کشور در سال جاری/ طرح مطالعاتی ۴۵۰۰ کیلومتر شبکه ریلی به اتمام رسید

مراحل ساخت و تکمیل راه اهن قزوین-رشت معاون وزیر راه و شهرسازی گفت که امسال ۹۱۹ کیلومتر راه آهن در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیرالله خادمی چهارشنبه در حاشیه بازدید از شبکه راههای استان مازندران در گفت و گو با ایرنا افزود : برای اجرای این طرح ها ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است. 

مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت حمل و نقل کشور گفت : میزان اعتبار ابلاغی شبکه ریلی کشور در سال جای نسبت به سال قبل ۷۰ درصد بیشتر شده است. 

معاون وزیر راه و شهر سازی دلیل این افزایش اعتبار را توجه ویژه دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی به موضوع زیر ساخت شبکه ریلی کشور اعلام کرد. 

خادمی همچنین گفت : ساخت ۹ هزار کیلومتر شبکه ریلی جدید در دولت دوازدهم برنامه ریزی شده است که سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر از آن در حال اجراست. 

وی افزود : تا کنون طرح مطالعاتی چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه ریلی به اتمام رسید و طرح مطالعاتی یکهزار کیلومتر دیگر هم در دستور کار قرار دارد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : طرح هایی که امسال به بهره برداری می رسند مربوط به استان های همدان ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، کرمانشاه و گیلان هستند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به مازندران سفر کرده است تا از طرح های راهسازی این استان بازدید کنند.

نظر شما