شناسهٔ خبر: 43881 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

علیرضا سیاهپور خبر داد:

نصب ۱۴۰ سامانه نظارت تصویری در جاده‌های استان فارس/ شناسایی۱۷۰ نقطه پرتصادف در سطح جاده‌های استان

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: طی ۹ ماه گذشته ۷۰ سامانه ثبت تخلف جدید در سطح جاده‌های استان فارس وارد مدار شده و مجموعه سامانه ثبت تخلف در کل استان به ۱۴۰ سامانه رسیده است.

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از این سامانه‌ها کار ثبت تخلف را انجام می‌دهند اظهار داشت: برای وارد مدار کردن کار ثبت تخلف ۱۰ درصد باقی مانده در حال طی روند قانونی با دستگاه‌های مسئول هستیم.

سیاهپور به اقداماتی که در حوزه رفع و کاهش نقاط حادثه خیز جاده‌های استان در حال انجام است اشاره کرد و گفت:  ۲۰۰ نقطه پر تصادف در سطح استان شناسایی و مطالعه شده که بر اساس پالایش‌های انجام شده در کمیسیون ایمنی و سازمان راهداری‌های استان به ۱۷۰ نقطه دارای تصادف و پرتصادف کاهش پیدا کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس همچنین به هزینه رفع حادثه از این نقاط  اشاره کرد و گفت: برای رفع هر نقطه تصادف و حادثه خیز حدود ۵ میلیارتومان اعتبار نیاز داریم ولی پیشنهاد ما برای حل مشکلات ۴۰ نقطه اولویت‌دار استان ۲۰ میلیارد تومان است که به استاندارد لازم و مورد تایید پلیس راه برسانیم و به جد به دنبال حل مشکلات این نقاط حادثه خیز هستیم.

وی همچنین اظهار داشت: تمام اقدامات برای آشکار سازی و ایمن سازی این نقاط مانند نصب تابلو، آینه و خط کشی انجام شده است.

سیاهپور در بخش دیگری از سخنان خود به سامانه نظارت تصویری فعال در این استان اشاره کرد گفت: برنامه‌ای تدوین شده است که سامانه نظارت تصویری این استان را از ۱۲ دوربین به ۴۵ دوربین افزایش بدهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس از افزایش توزین در حال حرکت خودرو‌ها در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: تا کنون در سطح استان ۲ باسکول توزین خودرو‌های در حال حرکت نصب شده است که به زودی ۲ باسکول توزین خودرو مشابه در محورهای خروجی و ورودی جنوب استان نصب خواهد شد و به گونه‌ای که خودروهای در حال حرکت یک کیلومتر مانده به پلیس راه وزن می‌شوند و اگر تخلفی در وزن خوردو و میزان بار همراه داشته باشند به پلیس راه گزارش می‌شود و زمانی که خودرو به مقابل پلیس راه رسید اعمال تخلف و قانون خواهد شد.

سیاهپور در ادامه سخنان خود به کارهای عمرانی در حال انجام استان فارس اشاره کرد و گفت: عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح صفاشهر و پل وحدت قادرآباد- دشت مرغاب شهرستان خرم بید آغاز شده است و برای احداث پل وحدت به ۲ میلیارد و همچنین برای تقاطع صفاشهر نیز به ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

وی همچنین به احداث محور ارتباطی تنگ ابوالحیات – دشت ارژن اشاره کرد و گفت: این محور به طول ۲۰ کیلومتر از طرح های وزارت راه  شهرسازی است که تا کنون  ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که ۲ تونل ۴۰۰ متری و ۸۰۰ متری در طول مسیر نیز احداث خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس افزود: محور ارتباطی تنگ ابوالحیات – دشت ارژن یک محور شریانی و ترانزیتی کوهستانی واقع در رشته کوه زاگرس بوده و قطعه‌ای از راه مواصلاتی شیراز – کازرون – بوشهر است که به دلیل صعب العبور بودن از نقاط پرترافیک و پرحادثه تلقی می‌شود. که با  چهارخطه شدن این محور، ضمن کاهش تصادفات، ترافیک نقش مهمی کاهش طول مسیر خواهد داشت. این محور سال دیگر به بهره برداری می رسد.

نظر شما