شناسهٔ خبر: 43889 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان همدان تشکیل شد:

جزئیات نهمین جلسه کمیسیون ماده پنج شهر همدان

مریم سمایی سرپرست شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از تشکیل نهمین جلسه کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهر همدان در محل دفتر معاونت امور عمرانی استانداری همدان با حضور اعضاء کمیسیون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، مریم سمایی سرپرست شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان بیان کرد: در راستای حل مشکلات شهروندان و تسریع در روند اجرای طرح تفصیلی از جمله معابر، تحقق‌پذیری کاربری‌های محله‌ای، ناحیه‌ای و شهری پیشنهادات مختلفی مطرح شد که اعضاء ضمن در نظر گرفتن حقوق مالکین بر حفظ حقوق شهروندان، ایجاد فضاهای باز و مفرح، رعایت ضوابط و مقررات مصوب و احداث معابر و شبکه دسترسی مناسب تأکید نمودند.

وی ادامه داد: در این راستا تعدادی از پرونده‌ها با اولویت مناطق مسئله‌دار از جمله شهرک ولی‌عصر، جانبازان و فرهنگیان که شامل جابجایی، ابقاء معبر موجود، اصلاح خط پروژه بود مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

سمایی در پایان یادآور شد: در این جلسه بر عدم پذیرش تغییر کاربری‌ها بالأخص عمومی، اولویت اجرای پروژه‌های محرک توسعه و سرمایه‌گذاری در مناطق شمالی شهر و نواحی کم برخوردار و جانمایی ضابطه‌مند فضاهای تجاری، اداری و مسکونی در راستای توسعه متوازن و هماهنگ شهر برابر ضوابط و مقررات تأکید شد.

نظر شما