شناسهٔ خبر: 43898 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور سفیر بلژیک در تهران انجام شد:

اعطای گواهینامه بین‌المللی به دانشگاه صنعت هواپیمایی از سوی آژانس امنیت هوانوردی

حسین قنبری سفیر بلژیک با حضور در دانشگاه صنعت هواپیمایی،گواهینامه بین المللی part۱۴۷ مبتنی بر قوانین EASA را به ایران تقدیم‌کرد که به موجب آن این دانشگاه مجاز است نسبت به ارایه آموزش‌های تخصصی پایه B۱‌ ، B۲ ،A بر اساس EASA و اخذ امتحان و صدور گواهینامه مربوطه اقدام نماید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مراسم اعطای گواهینامه بین المللی part۱۴۷ مبتنی بر قوانین EASA به دانشکده صنعت هواپیمایی، با حضور آرش خدایی قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری، سفیر بلژیک و اعضای کمیته هوا فضای ریاست جمهوری در دانشکده صنعت هواپیمایی برگزار شد.

این گواهینامه از سوی فرانسوا دله سفیر بلژیک که به همراه هیئتی در این مراسم شرکت کرد به حسین قنبری رئیس دانشگاه تقدیم شد.

قنبری رئیس دانشگاه صنعت هواپیمایی درابتدای این مراسم توضیح داد که این گواهینامه بعد از انجام بازدیدها و بازرسی‌های سخت و  فشرده تقدیم ایران شده است و گفت:طی یک سال و نیم گذشته و با همکاری یک شبکه آموزشی هوانوردی واقع در بلژیک و هم‌چنین همکاری سازمان هواپیمایی این کشور، سرانجام امکانات آموزشی، فرآیندها و محتوای آموزشی این مرکز مطابق با الزامات و استانداردهای آژانس امنیت هوانوردی اروپا تشخیص داده شد و مجوز لازم در قالب part۱۴۷مبتنی بر EASA صادر و امروز توسط سفیرمحترم بلژیک تقدیم می شود.

وی با بیان اینکه اخذ این گواهینامه از اهمیت خاصی برخوردار است خبر داد که برای اولین بار است که این گواهینامه در منطقه خاورمیانه صادر می‌شود و گفت: به موجب این گواهینامه این دانشکده مجاز است نسبت به ارایه آموزش‌های تخصصی پایه B۱  ، B۲ A  بر اساس EASA و اخذ امتحان و صدور گواهینامه مربوطه اقدام نماید.

نظر شما