شناسهٔ خبر: 44040 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی لارستان خبر داد:

ممنوعیت استفاده از نماهای قابل اشتعال در پروژه‌های ساختمانی لارستان

سلمان مهرابی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان از ممنوعیت نمای پلیمری، کامپوزیت آلومینیوم، نمای چوبی و نظایر آن در پروژه‌های ساختمانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، سلمان مهرابی مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل از ممنوعیت نمای پلیمری، کامپوزیت آلومینیوم، نمای چوبی و نظایر آن در پروژه‌های ساختمانی خبر داد.

مهرابی با تأکید بر محافظت از ساختمان‌ها در مقابل حریق و حفظ ایمنی جانی و مالی ساکنان ساختمان‌ها عنوان کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی به این اداره کل از وزاتخانه متبوع، استفاده از انواع مصالح نمای قابل اشتعال فاقد استاندارد شامل نمای پلیمری، کامپوزیت آلومینیوم، نمای چوبی و نظایر آن در پروژه‌های ساختمانی ممنوع است.

وی در ادامه افزود: اخیراً تعدادی از ساختمان‌ها در سطح کشور به دلیل استفاده از نمای قابل اشتعال و غیر استاندارد و فاقد تأییدیه و یا گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی دچار سانحه شدند.

مهرابی اظهار کرد: در اجرای ماده ۳۳ قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان و در جهت جلوگیری از بروز اتفاقات مشابه آتش‌سوزی‌ها به اطلاع کلیه مهندسین ناظر، طراح، مجری، سازندگان مسکن و ساختمان و مالکین متقاضی خدمات مهندسی می‌رساند اقدامات لازم در مراحل مرتبط با طراحی، اجرا و نظارت در تکمیل فرایند صدور پروانه و پایان کار ساختمانی برای تمامی انواع مصالح نمای قابل اشتعال شامل نمای پلیمری، کامپوزیت آلومینیوم، نمای چوبی و نظایر آن در پروژه‌های ساختمانی منوط به استفاده از مصالح دارای استاندارد معتبر (در صورت وجود استاندارد ملی معتبر برای مصالح مورد نظر) و اخذ «گواهینامه فنی طبقه‌بندی واکنش در برابر آتش» از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است.

نظر شما