شناسهٔ خبر: 44058 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز آمار ایران خبر داد؛

شاهد رشد سرمایه‌گذاری در بخش مسکن هستیم/ خروج مسکن از رکود

شهر تهران رئیس مرکز آمار کشور با بیان اینکه نرخ مشارکت در کشور افزایش و به دنبال آن نرخ بیکاری در تابستان امسال کاهش یافته است، گفت: بخش ساختمان و مسکن کشور به آرامی در حال خروج از رکود است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امید علی پارسا رئیس مرکز آمار ایران در حاشیه نشست بررسی راهکارهای رونق تولید، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری درباره نتایج طرح برآورد میزان شاغلان در کشور، گفت: تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته نرخ مشارکت کشور افزایش یافته که این موضوع در بهار امسال نیز قابل مشاهده است.

پارسا تصریح کرد: «نرخ بیکاری همزمان با افزایش نرخ مشارکت کاهش یافته و به ۷. ۱۱ درصد رسیده یعنی نرخ مشارکت ۴۱ درصد شده است؛ معنی این دو عدد این است که بازار کار ما به آرامی در حال حرکت به سمت حل مشکلات می‌رود و روند خوبی را پیش گرفته است.»

رئیس مرکز آمار ایران درباره نرخ رشد ساختمان در کشور به ایرنا، گفت: «نرخ رشد حوزه مسکن در زمستان سال گذشته منفی و در رکود بود اما از اواخر زمستان به تدریج در حال خروج از رکود است به شکلی که در فصل بهار و تابستان امسال شاهد رشد سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم.»

پارسا اشتغال در حوزه مسکن را جزئی از آمار بخش ساختمان برشمرد و گفت: «هم اشتغال و هم سرمایه‌گذاری در این بخش از رشد منفی خارج و مثبت شده است.»

او گفت: «بنابراین می‌توان گفت، بخش ساختمان و مسکن به آرامی در حال خروج از رکود است.»

نظر شما