شناسهٔ خبر: 44063 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد:

جایگاه انسان در جامعه و شهروند محوری از مهم‌ترین پیش‌نیازهای توسعه پایدار و متوارن

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در نشست کارگروه TOD استان و بررسی ایجاد مراکز لجستیکی گفت: یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین ابزار توسعهٔ متوازن و پایدار توجه به جایگاه انسان در جامعه و شهروند محوری است که باید در رأس همه طرح و برنامه‌ها در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی ضمن تأکید بر لزوم تمرکز رویکرد توسعه بر موضوع توسعه مبتنی بر حمل و نقل (TOD) عنوان کرد: در حال حاضر این موضوع و بحث شهرسازی ریل پایه از اولویت‌های اساسی وزارتخانه است که ما نیز در استان به طور جدی آن را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: تلاش ما اینست که سیاست‌ها و برنامه‌های کلان دولت و وزارتخانه متبوع را در نظر گرفته و با توجه به ویژگی‌ها، ظرفیت‌ها و نیازهای استان برش‌های استانی آن‌ها را جهت اجرایی شدن تهیه و تدوین نماییم.

حق لطفی با اشاره به موضوع پاسداشت حقوق شهروندی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین ابزار توسعهٔ متوازن و پایدار توجه به جایگاه انسان در جامعه و شهروند محوری است که باید در رأس همه طرح و برنامه‌ها در نظر گرفته شود.

رئیس شورای هماهنگی حمل و نقل استان با بیان اینکه در حال حاضر همه دستگاه‌های مرتبط و متولی برای اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل (TOD) همراه و یکدل هستند، گفت: تحقق و اجرای این موضوع را به شکل جدی و مستمر پیگیری خواهیم کرد تا به یاری خدا بتوانیم از این طریق بخش قابل‌توجهی از ظرفیت‌های استان را دوباره مورد بکار بگیریم.

حق لطفی ادامه داد: با وجود همه شتاب و اصراری که برای عملی شدن این طرح وجود دارد؛ قطعاً در مسیر طراحی، برنامه‌ریزی و اجرا از نقطه نظرات و تجربیات متخصصان، کارشناسان، صاحب‌نظران و همچنین نمونه‌های مشابه اجرا شده استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است جلسه کارگروه توسعه مبتنی بر حمل و نقل (TOD) استان با حضور مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی، دکتر همدانی و مهندس سیادت موسوی از صاحب‌نظران این حوزه و همچنین اعضای کارگروه در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

نظر شما