شناسهٔ خبر: 44072 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سبزوار خبر داد:

رفع تصرف ۱۸ هکتار از اراضی ملی سبزوار در شش‌ماهه ابتدای امسال/ آسفالت ۱۸.۴ کیلومتر راه روستایی در سبزوار

آسفالت رئیس اداره راه و شهرسازی سبزوار خراسان رضوی فعالیت‌های شش‌ماهه اداره راه و شهرسازی شهرستان سبزوار را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، علی‌اصغر استیری با بیان اینکه حدود ۱۸ هکتار از اراضی ملی در شهرستان سبزوار در شش‌ماهه ابتدای امسال رفع تصرف و از چنگال متصرفان بازستانده شده است، گفت: همچنین در این مدت ۶۵ مورد پرونده حقوقی جهت پیگیری قضایی اراضی تصرف شده تشکیل و به دادگستری ارجاع داده شده است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه املاک نیز گفت: در شش‌ماهه ابتدای امسال برای حدود ۳۴.۲۴ هکتار از اراضی ملی این شهرستان سند تک‌برگی املاکی از اداره ثبت اسناد و املاک اخذ شد.

وی در ادامه گفت: همچنین در حوزه املاک بیش از ۴۵۶ مورد بازدید و پاسخگویی به استعلامات اداره ثبت اسناد، بیش از ۳۵ مورد بازدید و پاسخگویی به استعلامات دفترخانه‌ها، بیش از ۶۵ مورد پاسخگویی به استعلامات و نامه‌نگاری با سایر ادارات و ارگان‌ها، ۲ مورد تبدیل سند دفترچه‌ای به تک‌برگی و ۵۰ فقره درخواست سند از اداره ثبت اسناد که تاکنون صادر شده است در سال ۹۶ داشته است.

علی‌اصغر استیری گفت: از ابتدای امسال ۴۹۹ مورد از درخواست‌ها و پرونده‌های ارباب‌رجوع مورد پیگیری واحد واگذاری این اداره بوده است.

وی تصریح کرد: بازدید از ساختمان‌های در حال ساخت و نظارت عالیه بر ساخت و سازها، تهیه و ارائه گزارشات در حوزه شهرسازی و مشخص کردن نقشه‌های واحد واگذاری و اراضی اشخاص نسبت به محدوده و حریم شهر از جمله اقدامات صورت گرفته در بخش شهرسازی در شش‌ماهه ابتدای امسال بوده است. 

رئیس اداره راه و شهرسازی سبزوار در خصوص اقدامات انجام گرفته در بخش مسکن مهر نیز گفت: از ابتدای امسال ۱۶۲ مورد فعالیت پیگیری شکایات و تکمیل اطلاعات و بازدیدهای هفتگی از پروژه‌های مسکن مهر و پیگیری جابجایی ۹ نفر از متقاضیان از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

وی در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها در این شهرستان گفت: در ۶ ماهه اول امسال آسفالت راه روستایی به طول ۱۸.۴ کیلومتر ساخت و اجرا شده است و ۲۰ کیلومتر از محور سبزوار – اسفراین نیز نقشه‌برداری شد.

وی در مورد برنامه‌های آتی این اداره در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها در سال ۹۶ نیز گفت: احداث راه روستایی زردکوهی و ساروق داورزن به ترتیب به طول ۲ و ۳ کیلومتر، کمایستان جوین به طول ۷۰۰ متر، جزندر – نقاب جوین به طول ۲ کیلومتر، زور به زمند جغتای به طول ۲ کیلومتر، کیذور باغ خیرات و کلاته تیرکمان ششتمد به ترتیب هرکدام به طول ۲.۵ و ۶ کیلومتر و راه روستایی عوض نجم‌آباد به طول ۳ کیلومتر، در برنامه‌های آینده این اداره قرار دارد.

نظر شما