شناسهٔ خبر: 44074 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نیمه نخست امسال انجام شد:

افزایش ۱۱ درصدی جابجایی کالا در استان همدان

مصطفی پناهنده معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از افزایش ۱۱ درصدی جابجایی کالا در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده در گفتگویی اظهار کرد: در شش‌ماهه نخست امسال ۵ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۷۰۳ تن کالا از استان جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره اینکه بیشتر کالاها از استان به تمام مناطق کشور فرستاده می‌شوند، افزود: محمولات معدنی، سنگ‌آهن، سیمان و محصولات کشاورزی عمده کالاهای ارسال شده هستند.

پناهنده با تأکید بر اینکه حمل بدون بارنامه غیرقانونی و بدون بیمه است، تصریح کرد: حمل بار با داشتن بارنامه علاوه بر اینکه هم قانونی و هم ایمن است، دارای بیمه نیز است.

این مسئول بیان کرد: در نیمه نخست امسال این میزان کالای جابه‌جا شده تحت صحابت ۳۷۰ هزار و ۴۵۰ بارنامه حمل شده که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۸ درصد افزایش داشته است.

پناهنده در ادامه با اشاره به اینکه ۹۶ شرکت حمل و نقل کالا بار استان همدان را جابه‌جا می‌کنند، یادآور شد: ۴ انجمن صنفی کالا در شهرستان‌های همدان، اسدآباد، ملایر و رزن و ۶ انجمن صنفی رانندگان در شهرستان‌های همدان، ملایر، رزن، اسدآباد، بهار و نهاوند یاری گر مسئولان اداره کل در رسیدن به اهداف تعیین شده در این بخش هستند.

نظر شما