شناسهٔ خبر: 44081 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد:

چابهار از «هاب»‌های مهم صادرات فولاد و پتروشیمی است

جلسه مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران یکی از هاب‌های (مرکز منطقه‌ای) مهم صادراتی کشور در زمینه فولاد و پتروشیمی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرتضی بانک روز چهارشنبه در جمع مدیران مجتمع پتروشیمی توسعه نگین مکران چابهار اظهار داشت: پتروشیمی مکران یکی از پروژه‌های ملی و منطقه‌ای است که می‌تواند چابهار را به هاب مهم اقتصادی کشور تبدیل کند.

وی افزود: بخشی از مشکلات شرکت پتروشیمی مکران چابهار در مرکز کشور از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: وزارت امور اقتصادی و دارایی رفع مشکلات پروژه پتروشیمی مکران چابهار را در برنامه‌های اولویت‌دار خود قرار دهد و در این زمینه ما نیز تلاش خواهیم کرد.

وی بیان کرد: پتروشیمی مکران با استفاده از نیروهای متخصص در چابهار نمونه‌ای از اجرای سیاست‌های موفق اقتصاد مقاومتی در استان سیستان و بلوچستان است.

وی تاکید کرد: این طرح اشتغالزا در توسعه منطقه و پویایی چابهار تاثیرگذار است.

مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: دولت توجه ویژه به چابهار دارد و برای تکمیل زیرساخت‌های آن تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

بانک با بیان اینکه از حضور سرمایه گذاران در بخش های صنعتی و تولیدی در چابهار حمایت می کنیم، تصریح کرد: هیچ مشکلی برای حمایت از صنایع بزرگ و کوچک در این منطقه وجود ندارد.

وی از تلاش‌های مدیران منطقه آزاد چابهار برای پیگیری مشکلات طرح‌های اقتصادی و اشتغالزای در حال اجرا قدردانی کرد و گفت: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار فردی دلسوز و پیگیر مشکلات طرح های بزرگ و کوچک در حال اجراست.

نظر شما