شناسهٔ خبر: 44109 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد:

حریمی که در تملک دولت نیست آزاد نکنید

جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با تأکید بر اینکه حفظ حریم راه بعنوان اموال عمومی از مصادیق حفاظت از بیت‌المال تلقی می‌شود، کفت: رعایت حقوق مردم در خصوص آن قسمت از حریم که توسط دولت تملک شده، امری ضروری است.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در نشست با معاونان و روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و شهرستان‌های استان اظهار داشت: دلیلی بر آزادسازی حریمی که مربوط به اموال مردم است، نیست. تنها باید حریم‌هایی که در اختیار این اداره است آزادسازی شود.

وی با تأکید بر اینکه آزادسازی حریم راه‌ها علاوه بر تسهیل در تردد رفت و آمد خودروها نقش بسزایی در کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای دارد، ادامه داد: به منظور افزایش ایمنی و رسیدگی به حریم راه‌های استان همدان از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۲۳۰ مورد از پرونده های مربوط به مسائل حریم شامل شناسایی، توقف، تخریب و صدور مجوز رسیدگی شده است.

رودباری اذعان داشت: در این مدت یک هزار و ۴۶۲ کیلومتر از حریم راه‌های استان نیز آزادسازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان یادآور شد: علاوه بر پاکسازی حریم راه‌ها، به منظور ایمن‌سازی جاده‌ها یک هزار و ۹۵۳ عدد تابلوی اخطاری و انتظامی در محورها نصب و بیش از ۳ هزار و ۶۸۹ عدد تابلو اخطاری و انتظامی نیز تعمیر شده است.

وی لـزوم برنامـه‌ريـزی صـحيح و پيش‌بينی شده ايمنی جاده‌ای و حفظ و نگهداری  راه‌های موجود را یکی از وظایف ذاتی و اصلی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  استان عنوان و خاطرنشان کرد: راه‌ها اولین و مهمترین شریان حیاتی حمل و نقل بشـر بوده و کیفیـت راه‌هـا عامل مهم و جلـوه ای از میـزان توسـعه و پیشرفت جوامع را به وضوح نمايان می‌کند .

این مسئول، تلفات و صدمات جدی ناشی از تصادفات جاده‌ای را موجب هدر رفتن مقادیر قابل توجهی از منابع ملی برشمرد و تصریح کرد: : بعد از عواملی چون انسان و خودرو، جاده مهمترین علت بروز سوانح رانندگی است بنا براین بررسی مناطق حادثه خیز جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان موضوع قابل توجهی برای کارشناسان اداره ایمنی و حریم  اداره کل است.

رودباری ابراز داشت: بررسی مشکلات و موانع در جاده‌ها ، حفظ حریم راه و رفع تصرفات غیر مجاز، خط کشی سطح راه‌های استان ، ارتقاء حفاظ ایمنی میانی و کناری راه‌ها (نصب گاردیل و نیو جرسی)،  تهیه و نصب انواع تابلو و علایم اخطاری جاده‌ای و نگهداری از سیستم روشنایی راه‌ها حفظ و ایمن‌سازی اضطراری راه‌ها (شیار لرزاننده و علائم هشدار دهنده ) و دیگر موارد از مهمترین اموری است که در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

نظر شما