شناسهٔ خبر: 44115 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترین خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

نصب ۱۴۰ سامانه نظارت تصویری در جاده‌های استان فارس/ تردد بیش از ۶۳ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی همدان در نیمه نخست سال/ راه‌اندازی خانه گفتمان شهر و معماری در استان کرمان تا پایان امسال

گزارش آخر هفته  نصب ۱۴۰ سامانه نظارت تصویری در جاده‌های استان فارس، اعلام تردد بیش از ۶۳ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی همدان در نیمه نخست سال ۹۶، اعلام خبر راه‌اندازی خانه گفتمان شهر و معماری در استان کرمان تا پایان امسال ار سوی مدیر عمران و بهسازی استان، برگزاری نشست بررسی احداث بزرگراه اهر- هریس- تبریز در سه قطعه در استان آذربایجان غربی و رونمایی از یک سند مهم تاریخ شهرسازی و معماری شهر قم از مهمترین اخبار استان ها در هفته گذشته به شمار می رود..

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه استان‌ها در یک هفته اخیر به شرح زیر است:

تهران

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به تشریح اهم اقدامات صورت گرفته حوزه مسکن این اداره کل در دولت یازدهم و اجرای سیاست‌های ابلاغی دولت دوازدهم برای چهار سال آینده پرداخت.

خراسان شمالی

سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فناوری‌های نوین ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی و معماران تجربی در روزهای ۲۰ و ۲۱ مهر ماه امسال همزمان و هماهنگ با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فاروج خراسان شمالی از بازدید فرماندار و بخشدار شهرستان فاروج از عملیات آسفالت راه‌های روستایی محور چری – تبریان خبر داد.

قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: به مناسبت ارائه پژوهش بازخوانی هویت شهری قم با استفاده از منابع تصویری تاریخی همزمان با روز جهانی معمار از یک سند مهم تاریخ معماری و شهرسازی قم رونمایی شد.

لارستان

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان از ممنوعیت نمای پلیمری، کامپوزیت آلومینیوم، نمای چوبی و نظایر آن در پروژه‌های ساختمانی خبر داد.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۱۲ درصد جمعیت شهر اراک در محلات هدف بهسازی سکونت دارند.

کردستان

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کامیاران استان کردستان از رفع تصرف ۲۴ هزار و ۲۲۵ مترمربع از اراضی ملی آن شهرستان خبر داد.

گیلان

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در رأس هیئتی و با حضور استاندار گیلان و مدیرکل راه و شهرسازی از روند پیشرفت راه‌آهن رشت- قزوین بازدید کرد.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: اصلی‌ترین پروژه از محل اعتبارات ملی در شهرستان نطنز و کاشان، جاده بادرود – کاشان است که جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده که ۳۷۰ میلیارد ریال برای آن هزینه خواهد شد.

مدیرکل راه آهن اصفهان از پیشرفت ۹۴ درصدی خط دوم راه‌آهن اصفهان - سیستان به طول ۴۰ کیلومتر در آینده نزدیک خبر داد.

خراسان رضوی

رئیس اداره راه و شهرسازی سبزوار خراسان رضوی فعالیت‌های شش‌ماهه اداره راه و شهرسازی شهرستان سبزوار را تشریح کرد.

بوشهر

جلسه شورای تأمین مسکن استان به ریاست معاون محترم امور عمرانی استانداری بوشهر با حضور اعضا در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از بازگشایی ۲۷ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در مناطق سیل زده شهرستان مشکین‌شهر خبر داد.

کرمان جنوبی

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از برگزاری جلسه کمیسیون مغایرت‌های غیراساسی طرح‌های هادی شهری خبر داد.

کرمان

رئیس اداره نوسازی و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان از راه‌اندازی خانه گفتمان شهر و معماری تا پایان امسال خبر داد.

آذربایجان شرقی

رئیس راه و شهرسازی شهرستان شبستر آذربایجان‌شرقی از شروع عملیات اجرای آسفالت روستای سرسبز سار در این شهرستان خبر داد.

نشست بررسی آخرین وضعیت پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز در محل پروژه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران اهر و هریس برگزار شد.

زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از تردد یک میلیون و ۸۰۰ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی این استان طی روزهای اخیر خبر داد.

فارس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: طی ۹ ماه گذشته ۷۰ سامانه ثبت تخلف جدید در سطح جاده‌های استان فارس وارد مدار شده و مجموعه سامانه ثبت تخلف در کل استان به ۱۴۰ سامانه رسیده است.

معاون فنی و اجرایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: قابلیت جستجوی پلاک خودروی امداد فنی دارای مجوز استان فارس فعال شد و از طریق نرم‌افزار کاربردی ۱۴۱ و جایگاه اینترنتی www.۱۴۱.ir در دسترس کلیه کاربران است.

قزوین

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: برای دستیابی به راهکارهای مناسب در طراحی و ساماندهی ورودی شهرها، ابتدا توجه به ماهیت مفهوم ورودی از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است.

همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از ثبت ۶۳ میلیون و ۴۰۹ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

 

نظر شما