شناسهٔ خبر: 44123 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌و‌نقل جاده‌ای در هفته گذشته:

تصميمی برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین نگرفتيم/ بهره‌برداری از ۲۵۰۰ کیلومتر آزادراه تا ۴ سال آینده/ ممنوعیت بارگیری فرآورده‌های سوختی به کردستان عراق/ جزئیات زمان پیش فروش بلیت‌های اتوبوس برای اربعین حسینی(ع)

گزارش آخر هفته  تصميمی برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین نگرفتيم، تاکید بر آماده باش ادارات کل راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور در شرایط جوی فعلی، الزامات ایمن‌سازی تونل‌ها در زمان ساخت و بهره‌برداری، آمادگی مرزبانی جهت برقراری امنیت نوار مرزی جهت تردد زوار اربعین حسینی سایر عناوین مهم حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است.

بهره‌برداری از ۲۵۰۰ کیلومتر آزادراه تا ۴ سال آینده

معاونت برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی هم چنین خبر داد که  در بخش جاده ای در حوزه گسترش آزادراهها سال فعالی را طی کرده‌ایم و گفت: امیدواریم تا پایان برنامه ششم تا سال ۱۴۰۰ بتوانیم از ۷ هزار و ۵۰۰ کلیومتر قرارداد آزادراهی حداقل ۲۵۰۰ کیلومتر آزادراه را به بهره برداری برسانیم.

تصميمی برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین نگرفتيم

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اينكه هنوز برای تصمیم‌گیری و تعیین نرخ بلیت اتوبوس در ایام اربعین جلسهای برگزار نشده است گفت: در حال حاضر ۹ هزار دستگاه اتوبوس آماده جابه جایی زائران حسینی هستند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره آماده باش ناوگان اتوبوسی ویژه ایام اربعین گفت: چیزی حدود ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان موجود است که پیش بینی می شود بیش از ۵۰ درصد این ناوگان برای ایام جابه جایی زائران حسینی در ایام اربعین استفاده شود. در حال حاضر ۹ هزار دستگاه اتوبوس آماده جابه جایی زائران حسینی هستند.

آغاز فعالیت سامانه هوشمند IFS در حمل‌ونقل کالا

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای از آغاز فعالیت سامانه جریمه هوشمند حمل‌ونقل کالا خبر داد و گفت: سامانه جریمه هوشمند حمل‌ونقل بار (IFS) با اهدافی نظیر توسعه كنترل هوشمند و دقیق ناوگان، نظارت بدون متوقف كردن ناوگان كه سبب تسهیل در حمل‌و‌نقل، حذف خطای ناشی از عامل انسانی و جعل احتمالی اسناد كاغذی، كاهش هزینه‌های كنترل توسط نیروی انسانی و امكان نظارت شبانه‌روزی و وسیع در كل محورهای كشور آغاز به كار كرد.

وی افزود: این سامانه از ابتدای سال ۱۳۹۵ در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تدوین و علاوه بر همفكری جدی پلیس راهور در طی طراحی، حمایت ستاد مبارزه با قاچاق كالا  و ارز را نیز در برداشته و از اول دی‌ماه سال گذشته به‌صورت آزمایشی در محور كاشان – قم اجرا گردید و در حال حاضر با توافق صورت گرفته با پلیس راهور بر اساس زمان‌بندی مشخص در  كل محورهای كشور اجرایی می‌شود.

تاکید بر آماده باش ادارات کل راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور در شرایط جوی فعلی

حسن نیا از رفع انسداد محور هراز و باز شدن این محور توسط نیروهای راهداری خبر داد و گفت: به ادارات کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سراسر کشور تاکید کرده‌ایم آمادگی و حضور مستمر در جاده‌ها را در دستور کار داشته باشند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: علی رغم اطلاع رسانی سازمان هواشناسی و سامانه ۱۴۱ نمی توان انتظار داشت که همه مسافران حاضر در جاد‌ه‌ها زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. لذا تاکید ما به ادارات کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در سراسر کشور، آمادگی و حضور مستمر در جاده‌ها به منظور جلوگیری از ایجاد گره های ترافیکی در زمان انسداد‌های مقطعی است. 

الزامات ایمن‌سازی تونل‌ها در زمان ساخت و بهره‌برداری

مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سرازیر شدن واریزه حجیم در تونل را نشان‌دهنده ضعف فاز اولیه مطالعات و عدم پیش‌بینی از سوی مشاور و پیمانکار دانست و تصریح کرد: تجربه پیمانکاران و مشاوران طرح در مطالعه و اجرای یک پروژه تونل سازی شرط اول است , باید بررسی دقیقی از جنس خاك، احتمال تغییر جنس زمین و تمهیدات لازم پیش‌بینی شود.

وی افزود: عملیات حفاری تونل در توده‌های سنگی یا زمین‌هایی که جنس آن پایداری بالایی دارد می‌تواند ابتدا به‌طور كامل در سراسر طول تونل انجام شود و حتی زیرا به خاطر جنس زمین برخی از این تونل‌ها در زمان بهره‌برداری هم پایداری خود را حفظ می‌کنند و نیازی به پوشش نهایی دیواره تونل ندارند. ازاین‌دست تونل‌ها می‌توان به مقاطعی از تونل امیرکبیر در محور کرج-چالوس اشاره کرد. كه در زمان ساخت این تونل، به دلیل پایداری دیواره، به‌صورت طبیعی بهره‌برداری شده است. البته به‌مرور زمان و در اثر هوازدگی ممكن است تكه سنگ‌های كوچكی از دیواره یا سقف تونل رها شود كه باید بر اساس بازرسی‌های انجام‌شده، دیواره این تونل‌ها ایمن‌سازی و در صورت نیاز تثبیت شوند.

امضای تفاهم‌نامه همكاری‌های حمل‌ونقل بين‌المللی جاده‌ای بین ايران و جمهوری آذربايجان

تفاهم‌نامه همكاری‌های حمل‌ونقل بين‌المللی جاده‌ای فی‌مابين جمهوری اسلامی ايران و جمهوری آذربايجان با حضور مسئولين حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی دو كشور ، در شهر باکو امضا شد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  تصریح کرد: طرف ایرانی با توجه به درخواست ها و توافقات قبلی فیمابین مجدداً خواستار یكسان سازی وزن مجاز ناوگان باری متردد به قلمرو دو كشور گردید و اعلام نمود درصورت عدم اقدام مناسب و حل این موضوع از سوی طرف آذری، از ابتدای سال ۲۰۱۸ طرف ایرانی نیز اقدام به رفتار متقابل خواهد نمود.

ممنوعیت بارگیری فرآورده‌های سوختی به کردستان عراق

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بخشنامه‌ای انجمن‌های صنفی حمل‌نقل، بارگیری فرآورده‌های سوختی به اقلیم کردستان عراق تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد.

در بخشنامه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آمده است؛ «با توجه به تحولات اخیر منطقه و اعلام مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور،‌ مقتضی است شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و رانندگان فعال در این حوزه تا اطلاع ثانوی از بارگیری و حمل فرآورده‌های سوختی از/به اقلیم کردستان عراق خودداری گردد. لازم به ذکر است عواقب هرگونه اقدام در این زمینه متوجه شرکت مربوطه خواهد بود.»

آمادگی مرزبانی جهت برقراری امنیت نوار مرزی جهت تردد زوار اربعین حسینی

فرمانده مرزبانی ناجا در بازدید از منطقه مرزی قصر شیرین کرمانشاه گفت: مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم جهت برقراری امنیت نوار مرزی جهت تردد زوار اربعین حسینی از مرزهای پیش بینی شده را دارد و در این راستا تعاملات و هماهنگی های خوبی با مرزبانی دولت عراق در نشست های مرزی صورت گرفته است.

سردار قاسم رضایی با حضور در منطقه مرزی قصر شیرین و در بازدید از یگان های مرزی منطقه و مرز خسروی در جمع مرزبانان اظهار کرد: امروز با پرچم مقدس بارگاه امام حسین (ع) در این نقطه از مرز حاضر شدیم تا مرزداران جمهوری اسلامی ایران با تبرک این پرچم مقدس بار دیگر پیمان خود را با سرور و سالار شهیدان آقا اباعبدالله حسین(ع) در راه حراست از اسلام ناب محمدی تازه کنند.

جزئیات زمان پیش فروش بلیت‌های اتوبوس برای اربعین حسینی(ع)

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور از پیش فروش اینترنتی و حضوری بلیت اتوبوس برای اربعین حسینی از روز ۹ آبان ماه سال جاری خبر داد.

وی یادآورشد: از آنجا در سال ۹۶ قیمت بلیت اتوبوس افزایش نیافته و در مسیر پایانه های مرزی همه اتوبوس‌ها یک سری خالی هستند، لذا در صورت موافقت برای تامین بخشی از هزینه‌های جاری رانندگان قیمت بلیت اتوبوس در این ایام ۲ برابر می شود.

نظر شما