شناسهٔ خبر: 4413 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کارشناس حسابرسی بین‌المللی شرکت راه‌آهن ازبکستان مطرح کرد:

انتقال ۱۲ میلیون تن بار از کریدور جدید ترانزیت جاده‌ای

آزادراه حرم تا حرم کارشناس حسابرسی بین‌المللی شرکت راه‌آهن ازبکستان با اشاره به توافق 4 کشور ازبکستان٬ ترکمنستان٬ ایران و عمان برای تأسیس یک کریدور ترانزیت جاده‌ای جدید گفت: براساس برنامه تا پنج سال آینده سالانه ۱۲ میلیون تن بار از این کریدور ترانزیت خواهد شد.

عاقل جان صابراف در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که آغاز تاسیس کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیتی موسوم به توافقنامه عشق‌آباد، در ارتقای حمل و نقل باری میان کشورهای عضو حائز اهمیت است، اظهار کرد: این کریدور زمینه‌های بهبود وضعیت حمل و نقل مسافری و روابط همه جانبه میان کشورهای عضو را فراهم می‌کند.

کارشناس حسابرسی بین‌المللی شرکت راه‌آهن ازبکستان درباره حجم بار ترانزیتی در این کریدور توضیح داد: بنا به آنچه گفته شد تا پنج سال آینده، سالانه ۱۲ میلیون تن بار از این کریدور ترانزیت خواهد شد.

عضو هیئت کشور ازبکستان در نخستین اجلاس همکاری‌های حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای در پاسخ به این پرسش که «بیشترین کالای ترانزیتی کشور ازبکستان از این کریدور چه خواهد بود؟» گفت: بنا بر عرضه و تقاضا و مواردی که در این حوزه مدنظر است، پنبه از جمله مواردی است که بیشترین حجم ترانزیت را در این کریدور به خود اختصاص می‌دهند.

وی با بیان این‌که در آوریل ۲۰۱۴ پروتکلی با کشور ایران تنظیم و امضا شد و بر اساس آن شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تخفیف‌هایی را در حوزه حمل و نقل باری در نظر گرفت اظهار کرد: بنا به طرح‌ریزی‌هایی که در این پروتکل انجام شد، در سال ۲۰۱۵ حدود ۵۰۰ هزار تن پنبه از مسیر ایران به بندرعباس ترانزیت خواهد شد./

نظر شما