شناسهٔ خبر: 44191 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطرح کرد:

ریسک حریق با توسعه شهرها و کشورها افزايش می‌يابد/ تشريح واكنش بتن در برابر آتش

سعید بختیاری معاون آموزش و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در نهمین کنفرانس ملی بتن و پانزدهمین همایش روز بتن به تشریح رفتار بتن در برابر آتش پرداخت و گفت: هرچه شهرها و کشورها توسعه می‌یابد ریسک حریق بیشتر از قبل می‌شود و در کنار مباحث دیگر مثل زلزله و... اهمیت بسیاری را داراست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید بختیاری معاون آموزش و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آخرین سخنران مراسم افتتاحیه نهمین کنفرانس ملی بتن و پانزدهمین همایش روز بتن، سخنرانی خود با موضوع رفتار بتن در برابر آتش را در اختیار حاضران در این مراسم قرار داد.

بختیاری با اشاره به اهمیت بحث ایمنی در برابر آتش گفت: در کشورهای پیشرفته که تاریخچه طولانی در زمینه کدهای ساختمانی دارند، کدهای آتش‌سوزی همواره مدنظر بوده است. هرچه شهرها و کشورها توسعه می‌یابد ریسک حریق بیشتر از قبل می‌شود و در کنار مباحث دیگر مثل زلزله و... اهمیت بسیاری را داراست.

بختیاری در بخش دیگر از سخنان خود محورهایی از جمله نگاهی به رویکردهای بین‌المللی،‌ الزامات اساسی برای محصولات ساختمانی طبق مصوبات اتحادیه اروپا، طبقه‌بندی عملکرد محصولات ساختمانی از نظر واکنش در برابر آتش، رفتار حریق برخی مصالح رایج در ایران، مقررات آتش برای مصالح نازک‌کاری، مقررات آتش برای مصالح نمای خارجی و الزامی بودن و اخذ گواهی آتش برای مصالح را تشریح نمود.

خاطرنشان می‌شود ارائه مقالات نهمین کنفرانس ملی بتن و پانزدهمین همایش روز بتن در دو سالن موازی در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حال برگزاری است.همچنین دو کارگاه مسائل اجرایی پیش‌تنیدگی و پوسته‌های سبک عایق ساختمانی امروز بعدازظهر برگزار خواهد شد.

در پایان سخنرانی بختیاری، لوح تقدیر سخنران کلیدی به ایشان اهدا شد. 

گفتنی است، نهمین کنفرانس ملی بتن و پانزدهمین همایش روز بتن به مدت دو روز در محل مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی در حال برگزاری است. این همایش فردا با برگزاری همایش روز بتن به کار خود پایان خواهد داد.

نظر شما