شناسهٔ خبر: 44195 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

وقوع بارش‌های پراکنده در نواحی مرکزی و غربی کشور/ افزایش دما در نیمه شمالی طی سه روز آینده

باران در سه روز آینده روند افزایشی دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد، همچنین از امشب و فردا یکشنبه پدیده گرد و غبار در برخی مناطق جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس براساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، امروز به سبب عبور امواج ضعیف تراز میانی، ‌بارش‌های پراکنده در برخی نقاط استان‌های واقع در زاگرس مرکزی‌، البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات برخی نقاط مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه این شرایط در ارتفاعات برخی نقاط استان‌های واقع در زاگرس مرکزی‌، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات برخی نقاط مرکز کشور پیش بینی می‌شود.

از لحاظ دمایی در سه روز آینده روند افزایشی دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد، همچنین از امشب و روز یکشنبه پدیده گرد و غبار در برخی مناطق جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

آسمان تهران فردا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۶ و ۱۴ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه سردترین شهر کشور خواهد بود. 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۷ مهرماه ۱.۴ میلی‌متر ثبت شد؛ بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۶‌دهم میلی‌متر بوده است،‌‌میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۸دهم بوده است

بیشترین میزان بارش در هفته اول سال زراعی جاری متعلق به منطقه آستارا استان گیلان به میزان ۱۹۰.۷ میلی‌متر ثبت شده است./

برچسب‌ها:

نظر شما