شناسهٔ خبر: 44271 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

برای رفع ۱۵۰۰ نقطه حادثه‌خيز ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیاز داريم/ پیشنهاد ابطال گواهی‌نامه و پلاک خودرو به پليس راه/ روند كاهش تلفات جاده‌ای ادامه دارد

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاه‌ای با اعلام اين خبر كه در ۶ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود یک درصد کاهش تلفات جاده‌اي داشته‌ايم گفت: حدود ۱۵۰۰ نقطه به عنوان نقاط پر حادثه شناسایی شده است و برای رفع آنها به اعتباری حدود هزار میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی داود کشاورزیان در مراسم افتتاح سامانه تایید تخلفات جاده‌ای در ۳۵ قرارگاه پلیس راه‌ کشور  که به صورت ویدئو کنفرانس در شهرک آزمایش و  شرکت مبین ایران برگزار شد، با اشاره به نقش ثبت تخلفات و اخذ جرایم از متخلفان اظهارداشت:۱۹ میلیون خودرو در ایران تردد می‌کنند و تعداد کل خودروهای موجود در جهان یک میلیارد است. به علاوه ایران یک درصد جمعیت  و ۱.۸ درصد خودروهای کل جهان را دارد

وی افزود: سهم ایران از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر  تلفات جاده ای جهان در سال گذشته حدود ۱۶ هزار نفر بوده است که با توجه به سهم یک درصدی جمعیت جهان ۱.۲۵ درصد تلفات جاده‌ای را در دنیا به خود اختصاص داده‌ایم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه «وضعیت کشور ما به گونه‌ای است که کاهش تلفات کار بسیار سختی محسوب می‌شود» گفت: در راستای روند کاهشی تلفات رانندگی در چند سال اخیر در ۶ ماه اول امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود یک درصد کاهش داشته‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: طبق قانون درصورتی که بعد از ۲ ماه فرد متخلف جریمه را پرداخت نکند، جریمه دو برابر می‌شود و اگر پس از ۴ ماه جریمه پرداخت نشود، پلیس طبق قانون تذکر می‌دهد و به فرد متخلف به دادگاه معرفی می‌شود و اگر بعد از یک ماه بعد از تذکر جریمه پرداخت نشود، باید گواهینامه ابطال و خودرو توقیف شود که پیشنهاد می‌کنم این بند قانون اجرا شود.

کشاورزیان تاکید کرد: حدود  ۱۵۰۰ نقطه به عنوان نقاط پر حادثه شناسایی شده است و برای رفع آنها به اعتباری حدود هزار میلیارد تومان نیاز است.  با این وجود در سال گذشته علی رغم تنگنای مالی سازمان و عدم تخصیص اعتبار لازم، با استفاده از روش‌های آشکارسازی که هزینه کمتری دارد این نقاط اطلاع رسانی شد 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: طبق قانون باید۶۰ درصد تخلفات در اختیار سازمان راهداری و ۴۰ درصد در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار گیرد اما در دو سال گذشته علیرغم تصویب این اعتبار در بودجه فقط ۳۰ درصد به دلیل تنگنای اعتباری دولت به سازمان راهداری اختصاص یافت.

نظر شما