شناسهٔ خبر: 44306 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نصراله آبادیان خبر داد:

میدان راه‌آهن، رازی، قزوین و حسن‌آباد پیرایش شهری خواهند شد

میدان حسن‌اباد شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: فاز اول پیرایش شهری محور خیابان تاریخی وحدت اسلامی از میدان حسن‌آباد تا میدان وحدت شامل پیرایش ضلع غربی میدان به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نصراله آبادیان ضمن اعلام این خبر افزود: این طرح با همکاری سازمان زیبا‌سازی شهر تهران و شهرداری منطقه  ۱۱ در دست اجراست و بر اساس آن پیرایش شهری خیابان وحدت اسلامی حد فاصل میدان حسن‌آباد تا میدان وحدت اسلامی در حال انجام است و از پیشرفت فیزیکی خوبی نیز برخوردار بوده است.

آبادیان درباره افتتاح فاز اول پیرایش میدان وحدت اسلامی افزود: پیرایش جداره‌های میدان وحدت با رویکرد مرمت و باز پیرایی در اسفند ماه ۹۵ آغاز شد که فاز اول آن شامل مرمت نماهای میدان شامل  ۱۶ پلاک یک طبقه و یک ساختمان با ۶ پلاک در طبقه همکف  و در مجموع تعداد ۲۲ پلاک ثبتی  و در سطحی معادل ۱۱۵۳ متر مربع  مرمت، بازسازی، احیا و پیرایش شد .

شهردار منطقه ۱۱ ادامه داد: در ارتباط با حذف زوائد بصری، ساماندهی کرکره ها، رنگ آمیزی، بهسازی نما، مناسب سازی تابلو پلاک‌های تجاری، تعمیرات شیروانی‌ها و بند کشی ساختمان نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در فاز اول پیرایش  ضلع غربی میدان وحدت بوده است.

آبادیان خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت نامناسب استحکام بنا و خطر ریزش ساختمان‌ها در فاز اول پیرایش میدان وحدت اسلامی تقویت و استحکام بنا نیز در دستور کار قرار گرفت که بدین منظور تمامی آجرهای فرسوده  تعویض و از همان نوع آجرها و تزئینات آجری ساخته و در بدنه کار گذاشته شد.

او همچنین از جمع آوری و جابه‌جایی پل عابر پیاده میدان وحدت خبر داد و گفت: با توجه به تردد کم عابرین از پل عابر پیاده و از آنجا که بخشی از نمای میدان تاریخی وحدت اسلامی در اثر وجود پل پوشانده می شود؛ این پل به زودی از میدان وحدت اسلامی  جمع آوری و در مکانی دیگر نصب خواهد شد.

گفتنی است، سایر میادین تاریخی  منطقه ۱۱ شامل میدان راه‌آهن، رازی، قزوین و حسن آباد نیز در دست پیرایش  شهری قرار دارند.

نظر شما