شناسهٔ خبر: 44309 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد:

انجام عملیات روکش آسفالت ۵۳ کیلومتر از راه‌های استان مرکزی/ ثبت بیش از ۹۷ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان

بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از روکش آسفالت ۵۳ کیلومتر از حوزه استحفاظی راه‌های استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون به منظور ارتقای ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی استان این محورها روکش آسفالت شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، غلام عباس بهرامی نیا با بیان اینکه پنج کیلومتر روکش آسفالت در محور شازند-ازنا-خمین در حوزه شازند و خمین اجرا و ۲.۲ کیلومتر روکش آسفالت در دستور کار این اداره قرار دارد، ادامه داد: ۸ کیلومتر ماسه آسفالت و روکش نیز در محور تفرش_نوبران انجام شده است.

وی اجرای ۹.۲ کیلومتر روکش آسفالت در حوزه فراهان و تفرش و ۳ کیلومتر در حوزه دلیجان را از دیگر عملیات اجرایی این شش‌ماهه دانست و با اشاره به اجرای ماسه آسفالت و روکش در محور آبگرم محلات به طول ۳ کیلومتر در حوزه محلات گفت: در مجموع بالغ بر ۵۶.۵ کیلومتر از حوزه استحفاظی راه‌های استان عملیات ماسه آسفالت انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: عملیات ماسه آسفالت در محور اراک- فرمهین -تفرش به طول ۹.۲ کیلومتر و اجرای عملیات ماسه آسفالت به طول ۲.۳ کیلومتر از سمت کمیجان به سمت خنجین و همچنین اجرای ماسه آسفالت و روکش محور فراهان -خنجین-همدان به طول ۴ کیلومتر در حوزه کمیجان و فراهان انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه استان مرکزی بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین را دارد، باعث از بین رفتن آسفالت می‌شود، گفت: اجرای ۳.۵ کیلومتر عملیات ماسه آسفالت در محور دلیجان-نراق-مشهد اردهال، اجرای ۹ کیلومتر عملیات ماسه آسفالت محور خنداب - میلاجرد و اجرای ۵ کیلومتر ماسه آسفالت و روکش محور کمیجان-قهاوند طی این مدت با هدف پیشگیری از خراب شدن آسفالت انجام شده است.

بهرامی نیا با بیان اینکه بالغ بر ۹۱ هزار و ۶۰۰ مترمربع راه‌های استان لکه‌گیری شده است، تصریح کرد: زمستان سرد و تابستان نسبتاً گرم باعث تشدید در سرعت و میزان خرابی رویه آسفالت می‌شود که به منظور رفع این مشکل همه‌ساله اقداماتی از جمله روکش آسفالت و لکه‌گیری انجام می‌شود تا ضمن بهبود وضعیت راه‌ها و نگهداری مناسب آن‌ها از خرابی بیشتر جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه طی این مدت بالغ بر چهار هزار ۲۰۰ متر عملیات درزگیری و ۲.۳ کیلومتر عملیات بهسازی در حوزه راه‌های استان صورت گرفته است، بیان کرد: عملیات لکه‌گیری به‌صورت امانی با آسفالت گرم بالغ ۶۲۰۰ تن و آسفالت سرد بالغ ۱۵۵۰ تن برای نگهداری راه‌ها توسط ادارات تابعه انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: لکه‌گیری آسفالت بالغ بر ۲۲ هزار مترمربع در محور اراک-سه راهی توره-زالیان، روکش آسفالت در کل محور به طول ۵ کیلومتر در حوزه شازند و لکه‌گیری محور اراک-سلفچگان بالغ بر ۱۸ هزار مترمربع در طول ۶۰ کیلومتری محور در حوزه اراک، لکه‌گیری و روکش آسفالت در محور قدیم ساوه - تهران و لکه‌گیری و روکش آسفالت در محور آوه-سلفچگان در حوزه ساوه از جمله عملیات لکه‌گیری در طی شش ماه اجرا شده است.

ثبت بیش از ۹۷ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، غلام عباس بهرامی نیا با بیان اینکه این میزان تردد توسط ۶۲ سامانه ترددشمار برخط راه‌های استان مرکزی که در نقاط مختلف استان نصب شده به ثبت رسیده است، افزود: این میزان تردد بر اساس محورهای مشابه در مقایسه با ۶ ماهه سال گذشته ۱۹/۷ درصد افزایش داشته است.

بهرامی نیا تصریح کرد: متراکم‌ترین محورها بر اساس متوسط تردد ساعتی را محورهای اراک –شازند، شازند-اراک و آزادراه تهران-ساوه دانست و گفت: امسال همچنین درصد خودروهایی که به استان ورود و خروج پیدا کردند با یک درصد رشد روبرو بوده است.

وی با اشاره به بیشترین ترددها در محورهای مواصلاتی استان بیان کرد: محور شازند- اراک با تردد ۱۰۸۸ وسیله نقلیه و اراک- شازند با ۱۰۲۰ تردد و آزادراه ساوه – تهران با ۶۳۵ در ساعت بیشترین بار ترافیکی در استان را داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی سرعت متوسط تردد وسایل نقلیه در راه‌های استان را ۸۵ کیلومتر در ساعت اعلام کرد و گفت: در این مدت درصد سرعت غیرمجاز ۱۱ است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل افزایش نظارت ۸ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در شش‌ماهه اول سال ۹۶ تعداد عبور وسایل نقلیه سنگین ۲۰ میلیون ۸۰۰ هزار که حدود ۲۱ درصد کل تردد به خود اختصاص داده است.

بهرامی نیا گفت: از مجموع عبور و مرور ۹۷ میلیون و ۱۰ هزار و ۵۰۵ وسیله نقلیه ۷۶ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۵۱۰ وسیله نقلیه سبک در طول مدت اشاره شده در جاده‌های استان رفت و آمد کردند.

رشد ۳۰۰ درصدی متقاضیان سرمایه‌گذاری در احداث مجتمع‌های رفاهی استان مرکزی

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، غلام عباس بهرامی نیا با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر ۲۰ مجتمع فعال در محورهای مواصلاتی استان مرکزی دایر هستند و ۱۵ مجتمع در فضایی بالغ به ۳۰۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع در دست ساخت است.

وی با اشاره به اینکه احداث مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی راه‌حل کاهش تصادفات ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی است، تأکید کرد: احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی نقش بسیار مؤثری در ارتقای ایمنی تردد در سطح جاده‌های استان دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی استان مرکزی در کریدور شمال به غرب کشور باید به مجتمع‌های خدماتی- رفاهی استان توجه ویژه‌ای داشت تا بخشی از فرآیند ارتقای ایمنی در جاده‌ها میسر شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: احداث مجتمع‌های خدماتی- رفاهی سبب افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای و فراهم کردن محیطی آرام و مطمئن برای استراحت استفاده‌کنندگان از جاده‌ها بشمار می‌رود که افزایش آن‌ها گذشته از فراهم کردن امکان اشتغال‌زایی در کاهش تصادفات و تلفات نیز تأثیر بسزایی دارد.

۸هزار و ۴۵ تن بار از استان مرکزی به سایر نقاط کشور حمل شد

 غلامعباس بهرامی نیا افزود: این میزان بار در ۵۵۱ هزار و ۸۵۴ سفر به سایر نقاط کشور حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۵۳۹ هزار و ۸۸۹ سفر، ۲ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در این مدت یک میلیون و ۳۳۱ هزار و ۹۲۴ مسافر توسط حمل و نقل عمومی استان مرکزی جابه جا شده که ۵۴ درصد این افراد معادل ۷۲۴ هزار و ۴۶۷ نفر توسط سامانه حمل و نقل اتوبوسی، ۳۱ درصد معادل ۴۱۵ هزار و ۸۸۹ نفر توسط مینی بوس، ۱۵ درصد معادل ۱۹۱ هزار و ۵۶۸ مسافر توسط سامانه سواری استان جابه جا شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: در راستای توسعه و نوسازی حمل و نقل روستایی استان از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۳۰ نفر برای دریافت تسهیلات خرید خودرو به بانک عامل معرفی شده اند که از این تعداد ۱۰ نفر موفق به دریافت خودرو و بقیه در حال انجام مراحل پایانی اخذ خودرو هستند.

وی یاد آور شد: در این مدت ۲ هزار و ۶۵۶ فقره پروانه عبور توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان مرکزی صادره شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی تعداد تخلفات اضافه تناژ در این مدت را ۴۷۶ فقره عنوان کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد کاهش داشته است.

بهرامی نیا گفت: ۲۴۳ نفر در ۶ ماه نخست امسال در جاده های استان مرکزی جان خود را از دست داده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود هشت درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این مدت ۹ مدرسه به منظور ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه ها، مکان یابی و ۲۵ مدرسه نیز برای آموزش مدارس حاشیه راه ها انتخاب و تحت آموزش های لازم قرار گرفته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی ادامه داد: اجرای عملیات لکه گیری آسفالت به میزان ۲۲ هزار مترمربع در محور اراک - سه راهی توره - زالیان، عملیات روکش آسفالت به طول پنج کیلومتر در حوزه شهرستان شازند، اجرای عملیات ماسه آسفالت محور اراک - فرمهین -تفرش بطول ۹ و ۲ دهم کیلومتر در حوزه شهرستان فراهان و تفرش، اجرای روکش آسفالت در محور اراک - فرمهین - تفرش بطول ۹ کیلومتر در حوزه شهرستان فراهان و تفرش از جمله اقدامات این اداره کل در حوزه نگهداری از راه های استان در این مدت بوده است.

بهرامی نیا با یادآوری فعالیت ۲۰ مجتمع خدماتی، رفاهی در استان مرکزی گفت: در این مدت ۱۴ موافقت اصولی جهت احداث مجتمع خدماتی، رفاهی در محورهای مواصلاتی استان صادر شده است.

هم اکنون ۵۰ شرکت مسافربری در استان مرکزی فعال است. یک هزار و ۶۱۰ وسیله نقلیه عمومی مسافربری شامل ۳۲۰ دستگاه اتوبوس، ۸۰۰ دستگاه مینی بوس و ۴۹۰ دستگاه سواری و ۲ هزار و ۶۰۰ راننده در حوزه حمل و نقل عمومی استان مرکزی فعالیت دارند.

نظر شما