شناسهٔ خبر: 4431 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پهلوگیری کشتی 75 هزار تنی در بندر چابهار

پهلوگیری کشتی 75 هزار تنی با اتمام عملیات لایروبی اسکله شماره 5 شهید بهشتی بندر چابهار، کشتی 75 هزار تنی حامل گندم از کشور لیتوانی با حضور مهندس سعید نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و مهندس شافعی معاون نظارت و راهبری و برنامه ریزی کشور با موفقیت پهلو گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در این باره گفت : خوشبختانه با اتمام لایروبی زمینه پهلوگیری کشتی های بالای 80 هزار تن در بندر چابهار به صورت عملی فراهم شد .

مهندس سعیدنژاد خاطرنشان کرد : پیش از انجام اتمام لایروبی اسکله شماره 5 شهید بهشتی ما مجبور بودیم کشتی هایی با سایز بزرگ را در داخل دریا سبک سازی کنیم بعد از آن در کنار اسکله پهلو دهیم و این امر باعث بالا رفتن هزینه و زمان برای صاحب کالا می شد. سازمان بنادر و دریانوردی با تدابیر ویژه با انجام لایروبی تا عمق 14- متر برای اسکله 5 تا قبل از افتتاح فاز اول طرح توسعه انجام داد که خوشبختانه امروز زمینه پهلوگیری کشتی های بالای 80 هزار تن در این بندر اقیانوسی فراهم شد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت : با انجام لایروبی اسکله شماره 5 شهید بهشتی، تأمین کالاهای اساسی سه استان شرقی کشور از مسیر بندر چابهار فراهم و امکان ترانزیت برای کشور افغانستان و آسیای میانه بیشتر از گذشته میسر شد.

وی تصریح کرد : امیدواریم با پهلوگیری کشتی های بزرگ در این اسکله در سال آینده بتوانیم 50 درصد ظرفیت عملکرد بندر چابهار در سال آینده نسبت به سال جاری افزایش بدهیم و از طرفی درصدد هستیم برای تشویق تجار و صاحبان کالا به دلیل کاهش میزان هزینه حمل و نقل در محور شرق یکسری مشوقهای تخفیفات بندری ارائه دهیم .

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : با پهلو دهی کشتی های بزرگ در بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور خواهیم توانست باعث اعتبار دریانوردی کشور و عملیات حمل و نقل فراهم کنیم و جاذبه ای برای منطقه و کشورمان به ارمغان بیاوریم.

وی در مورد ورود بخش خصوصی گفت : سازمان بنادر و دریانوردی به لحاظ حمایت از بخش خصوصی اکثر کارهای خود را به بخشهای توانمند واگذار کرده و خود سازمان فقط ساخت اسکله و تجهیزات استراتژیکی را فراهم می نماید و از طرفی برای حمایت بخش خصوصی حمایت های مالی، زمین مناسب و تضامین لازم را انجام می دهد .

برچسب‌ها:

نظر شما