شناسهٔ خبر: 44313 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

کسب رتبه چهارم کشوری استان اردبیل در کاهش تلفات و تصادفات

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از کسب رتبه چهارم کشوری در کاهش تلفات و تصادفات راه‌های برون‌شهری و روستایی در پنج‌ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی که به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در جمع فرماندهان پلیس‌راه استان سخن می‌گفت با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های مناسب و انجام اقدامات ایمنی لازم توانستیم در پنج ماه گذشته با کاهش ۲۱ و ۶ دهم درصدی تلفات و تصادفات در راه‌های برون‌شهری و روستایی به این رتبه دست یابیم و این در حالی است که میانگین کشوری کاهش تلفات در مدت یاد شده ۲ درصد است.

وی اعتبارات راهداری را کافی ندانست و از مسئولان و فرمانداران خواست تا طبق اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در تخصیص صدرصدی اعتبارات استانی این اداره کل اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم بیش از پیش در جاده‌ها به مردم شریف خدمت کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بر تجهیز پاسگاه‌ها تأکید کرد و از فرماندهان پلیس راه خواست تا در حفظ حریم راه‌ها، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و جمع‌آوری بساط میوه‌فروشان در سه‌راهی گیوی و محور مشکین‌شهر یاری گر این اداره کل باشند.

علی رحمتی با اشاره به آمادگی کامل راهداران در ۱۲ راهدارخانه ثابت و سیار و ۸ گردنه برف‌گیر افزود: نیروهای پرتلاش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان امسال با ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۳۶۰ نفر نیروی انسانی در کلیه محورهای مواصلاتی استان مستقر شدند تا در مواقع ضروری و بارش برف خدمات لازم را انجام دهند.

در این جلسه رئیس پلیس‌راه استان اردبیل نیز با قدردانی از اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در ساخت ۳ پاسگاه پلیس راه در محورهای استان اظهار امیدواری کرد با بهره‌برداری از این پاسگاه‌ها در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش ایمنی و خدمات‌دهی بیشتر به مردم خواهیم بود.

سرهنگ سید حجت فتاحی ایمن‌سازی جاده‌ها را در کاهش تلفات و تصادفات بسیار مهم دانست و با انتقاد از ناقص ماندن پروژه‌های چهار بانده کردن محورها در نقاط مختلف استان گفت: مسئولان در تکمیل این طرح‌ها که جز مطالبات اصلی مردم است با همه توان در میدان اقدام و عمل تلاش کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه ۶۶ درصد تصادفات در شمال استان رخ می‌دهد و حل این مشکل توجه ویژه و جدی مسئولان را می‌طلبد.

در پایان این مراسم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌های فرماندهان پلیس‌راه تجلیل کرد.

نظر شما