شناسهٔ خبر: 44317 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پروازهای منطقه‌ای هما پنجشنبه از هرمزگان کلید می‌خورد؛

آخرین وضعیت تاسیس شرکت منطقه‌ای هما و ۱۰ مقصد پروازی هواپیماهای برجامی

هواپیما هما ناوگان نوین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" از پنجشنبه ۲۰ مهر، پروازهای منطقه‌ای و توسعه‌ای خود را از استان هرمزگان آغاز می‌کند و ۱۰ مقصد جدید پروازی با محوریت بندرعباس، شامل جزیره ابوموسی، چابهار، ایرانشهر، زاهدان، اهواز، کرمان، اصفهان، شیراز، جزیره کیش و عسلویه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ناوگان هواپیماهای ATR که پس از حدود ۲۰ سال به صورت نو خریداری و ۶ فروند آن وارد کشور شده است از پنجشنبه هفته جاری فعالیت‌های منطقه‌ای خود را از مبدا بندرعباس به ۱۰ مقصد آغاز کرده و نخستین پرواز آن به جزیره ابوموسی خواهد بود.

گفتنی است هواپیماهای ATR۷۲-۶۰۰ به دلیل توانایی و قابلیت‌هایش مانند چابکی، داشتن پلکان، ظرفیت متناسب و مصرف بهینه می‌توانند مقاصد کوتاه را پیوند داده و استمرار خدمات پروازی را تضمین کنند.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید فعالیت خود با تاسیس یک شرکت منطقه‌ای، قصد دارد نقاط کمتر برخودار را به مراکز استانی و پروازی، پیوند دهد و فرودگاه‌های کمتر فعال را نیز عملیاتی کند.

ناوگان هواپیمای کوتاه برد "هما" شامل ATR۷۲-۶۰۰ و فوکر F۱۰۰ در این شرکت منطقه‌ای پرواز خواهند کرد.

۱۰ مقصد جدید پروازی "هما" به محوریت (بیس) "بندرعباس" مرکز استان هرمزگان، شامل جزیره ابوموسی، چابهار، ایرانشهر، زاهدان، اهواز، کرمان، اصفهان، شیراز، جزیره کیش و عسلویه است.

نظر شما