شناسهٔ خبر: 44325 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی:

سکونتگاه‌های غیررسمی ۱۲.۵ درصد سطح شهر ساوه را در برگرفته است

بافت فرسوده کرمان رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: سکونتگاه‌های غیررسمی ۱۲.۵ درصد سطح شهر ساوه را در برگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید موزونی گفت: شهر ساوه دومین شهر بزرگ استان مرکزی است که از شمال به استان قزوین، از جنوب به شهرستان تفرش و استان قم و از شرق به استان تهران و قم و از غرب به استان همدان و از جنوب غربی به شهرستان کمیجان محدود می‌گردد. این شهر با مساحتی حدود ۲۰۵۳ هکتار و جمعیتی بالغ بر ۲۰۰۴۸۱ نفر دارای ۳۸۵۵۷ نفر سکنه در محلات سکونت‌های غیررسمی است که بر این اساس ۱۹ درصد از کل جمعیت شهر در سکونتگاه‌های غیررسمی در پهنه ۲۵۸ هکتار زندگی می‌کنند.

وی بیان کرد: اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی با هدف کنترل و نظارت بر تهیه و اجرای طرح‌های بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده شهری و توانمندسازی سکونت‌های غیررسمی، طرح توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی ساوه، بافت فرسوده و تاریخی در محلات جهان بیک، عباس‌آباد، بهزیستی را به‌عنوان محلات هدف شهر ساوه را در دست اجرا دارد.

موزونی گفت: سهم مشارکت شهرداری در ساماندهی بافت‌های فرسوده ۵۰ درصد است و تسهیلات ارائه شده توسط بانک عامل (مسکن) بالغ بر ۹۶.۶۰۰ میلیون ریال است.

نظر شما