شناسهٔ خبر: 44372 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد:

واگذاری زمین با ظرفیت ۲۴۰ واحد مسکونی به اقشار ویژه در استان مرکزی

شارقی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۶، زمین جهت احداث ۲۴۰ واحد مسکونی به اقشار ویژه خانواده شهدا و ایثارگران تعلق گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی گفت:

این اداره کل در اجرای بند (ل) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه وزارت راه و شهرسازی با هماهنگی و معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف به تأمین مسکن اقشار محترم ویژه است. به منظور تسریع و شفاف‌سازی وضعیت مشمولین استفاده از تسهیلات دولتی و تدقیق برنامه اجرایی، توافقنامه‌ای فی‌مابین بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان ملی زمین و مسکن صورت گرفته تا نسبت به مشخص نمودن برنامه واقعی واگذاری اراضی به تفکیک هر استان و احراز شرایط متقاضیان، اقدام لازم صورت پذیرد. این استان نیز بر اساس برنامه اجرایی سال ۹۶، به میزان ۱۰،۱۵۰ مترمربع زمین (میانگین تقریبی هر سه نفر حدود ۱۹۰ مترمربع) و به ارزش ریالی ۴۷۴۰ میلیون ریال را به اقشار ویژه واگذار نموده است.

وی گفت: از مجموع ۲۴۰ واحد، بیشترین واگذاری مربوط به شهر ساوه با ۱۲۰ واحد و به ترتیب در اراک ۴۲ واحد، خمین ۳۲ واحد، زرندیه ۲۴ واحد، شازند ۷ واحد، آشتیان ۵ واحد، کمیجان ۴ واحد، دلیجان ۴ واحد و فراهان ۲ واحد است. همچنین تعداد ۹۰ نفر از خانواده معزز شهدا نیز از سهم ما به ازای زمین (پرداخت به‌صورت نقدی) برخوردار شده‌اند.

نظر شما