شناسهٔ خبر: 4440 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس:

منابع دولت برای تکمیل آزادراه حرم تا حرم محدود است/ بخش خصوصی برای تکمیل سریع پروژه وارد شود

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه احداث و راه‌اندازی آزادراه "حرم تا حرم" کار بزرگ و تحسین‌ برانگیزی است، گفت: منابع مالی دولت برای تکمیل سریع این پروژه بزرگ بسیار محدود است بنابراین ضرورت دارد که بخش خصوصی به این حوزه ورود کند.

مهرداد لاهوتی بائوج در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: احداث و راه‌اندازی قطعه یک آزادراه "حرم تا حرم" کار بزرگ، خوب و تحسین‌ برانگیزی است. بخش خصوصی هم باید در این حوزه وارد شود. وزارت راه و شهرسازی باید برای احداث و افتتاح سایر قطعات این آزادراه از توان بخش خصوصی و تامین منابع از طریق فاینانس بهره ببرد تا از نیمه‌کاره ماندن پروژه پیشگیری شود زیرا منابع مالی دولت برای تکمیل سریع پروژه‌های بزرگی از این دست بسیار محدود است.

وی نگاه خود به افتتاح و احداث این آزادراه را مثبت خواند و توضیح داد: در برنامه چهارم تکمیل کردن ۵۰ درصد پروژه‌های نیمه کاره تعیین شده بود اما اکنون که در برنامه پنجم توسعه قرار داریم تنها راهکار برای نیل به این مقصود استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است که مورد نظر وزیر راه و شهرسازی نیز قرار دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: در کنار احداث آزادراه‌ها و جاده‌ها به توسعه و ساخت خطوط ریلی کشور نیز باید توجه شود چون براساس سند چشم‌انداز کشور سالانه یک هزار کیلومتر باید به خط آهن کشور اضافه شود حال آنکه این رقم در مقام اجرا سالانه ۱۷۰ کیلومتر خط آهن است./

نظر شما