شناسهٔ خبر: 44420 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افزایش دوربین‌های ثبت تخلفات جاده‌ای به ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه تا سال آینده/ تبیین نقش موثر سامانه‌های هوشمند توزین برای تردد کامیون‌های غیرقانونی

آخوندی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در جاده‌ها به ۱۳۰۰ دستگاه فعال رسیده است تأکید کرد: باید این تعداد در سال آینده به ۲۲۰۰ دستگاه افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در جریان مراسم افتتاحیه اولین سامانه هوشمند توزین در حال حرکت بار محوری با ضریب خطای ۵ درصد در کشور اظهار داشت: با توجه به حجم تردد در محورهای مواصلاتی و توسعه خودروها شاهد رشد بسیار سریع در حمل و نقل جاده‌ای هستیم، از این رو موضوع مدیریت الکترونیک جاده‌ها هر روز برای ما مهم‌تر و واجب‌تر می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تعداد دوربین‌های نصب شده در جاده‌ها به ۱۳۰۰ دستگاه فعال رسیده است و این تعداد باید در سال آینده به ۲۲۰۰ دستگاه افزایش یابد تا بتوانیم بخش عمده‌ای از راه‌های شریانی را به صورت برخط کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه نکته بسیار مهم در نگهداری جاده‌ها میزان بار محوری است که توسط کامیون‌ها و خورورهای سنگین به جاده‌ها وارد می‌شود گفت: این موضوع برای کنترل و نگهداری جاده‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و از جهت دیگر اتصال آن به سامانه سپهتن به منظور اعمال قانون و کنترل بارنامه و شناسایی مبدا و مقصد از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته آخوندی بهترین وسیله برای کنترل عبور کامیون‌های غیرقانونی و احتمالا و کامیون‌ها دارای بار قاچاق که بتواند نقش مؤثری ایفا کند همین سامانه‌های هوشمند توزین در حال حرکت است.

آخوندی در ادامه بیان داشت: به تدریج تلاش می‌کنیم که مجموعه هوشمند جاده‌ای حلقه به حلقه تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد؛ خوشبختانه با قرارداد نصب و راه‌اندازی سامانه WIM بدون مزاحمت برای تردد کامیون‌ها، دقت، نظارت و اطلاعات کافی برای تردد خودروهای سنگین در اختیار خواهیم داشت.

این مقام مسئول از امضای قرارداد ۶۵ سامانه هوشمند توزین در حال حرکت بار محوری با ضریب خطای ۵ درصد در کشور خبر داد  گفت: امروز شاهد نصب و بهره‌برداری از اولین سامانه حاصل این قرارداد هستیم که این اتفاق راهی برای مدیریت هوشمند جاده‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این همکاری بین دانش راهداری و فناوری اطلاعات میدان کاری برای فارغ‌التحصیلان رشته IT محسوب می‌شود به طوریکه اکنون ۵۶۰ نفر در شرکت تولید کننده سامانه مشغول به کار هستند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم یادآور شد: شاهد هستیم که از دانش‌های نوین در حوزه حمل و نقل گام برداشته می‌شود./

نظر شما