شناسهٔ خبر: 44431 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اتمام بهسازی جاده ضیاءآباد - خرمدشت/ کاهش ۱۳ کیلومتری مسیر قدیم قزوین- زنجان به قزوین- همدان

آسفالت مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره ‌کل راه و شهرسازی قزوین از پایان عملیات بهسازی و روکش آسفالت جاده ضیاءآباد- خرمدشت در محدوده روستای ورسج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جعفر قزوینیان با اعلام این خبر گفت: زیرسازی این مسیر که به علت تردد خودروهای سنگین و نیمه سنگین دچار آسیب‌های فراوانی شده بود به روش تثبیت با سیمان (به کارگیری دستگاه تثبت کننده WR )و بهسازی آن نیز برای نخستین مرتبه با استفاده از فناوری بتن غلطکی در استان صورت گرفت.

وی ادامه داد: وضعیت نامناسب روکش آسفالت این مسیر که مشکلات زیادی را برای عبور خودروهای سواری به خصوص روستائیان حاشیه آن ایجاد کرده بود، در حال حاضر مناسب‌سازی شده و ایمنی بالایی را نیز برای مسافران و رانندگان عبوری فراهم کرده است.

به گفته این مسئول، برای اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت بخشی از جاده ضیاءآباد- خرمدشت به طول ۲ هزار و ۱۰۰ متر، ۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

قزوینیان در پایان گفت: این جاده آزادراه و جاده قدیم قزوین- زنجان را به جاده قزوین- همدان متصل کرده و طول مسیر را برای رانندگان و مسافران نیز ۱۳ کیلومتر کوتاه‌تر می کند.

جاده ضیاء آباد- خرمدشت در شهرستان تاکستان واقع در غرب استان قزوین قرار دارد.

نظر شما