شناسهٔ خبر: 44433 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دیدار مدیرکل راهداری استان همدان با فرمانده نیروی انتظامی مطرح شد؛

عملکرد موفق و تاثیرگذار نیروی انتظامی، امنیت و آرامش جامعه را به همراه دارد

دیدار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: امنیت و آرامش موجود در جامعه نشان دهنده عملکرد موفق و تاثیرگذار نیروی انتظامی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، محمد رودباری در دیدار با کامرانی صالح فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با تبریک انتصاب و هفته نیروی انتظامی و قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های خالصانه، شبانه روزی، گسترده و اثربخش فرماندهی و کارکنان این نیروی مردمی و ولایت‌مدار گفت: نعمت چشمگیر امنیت در استان بیانگر همت غیور مردان نیروی انتظامی است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: نزدیک به ۱۰۰ درصد حمل و نقل کالا و مسافر استان از طریق جاده و در محورهای مواصلاتی به  وسعت ۵ هزارو ۱۱۴ کیلومتر انجام می شود.

رودباری افزود: ۸۵ کیلومتر از جاده‌های یاد شده آزادراه و در محور همدان ساوه واقع شده است که حدود ۴/۳ درصد از آزادراه های کشور را شامل می‌شود و حدود ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه در دست بهره‌برداری نیز در استان وجود دارد.

وی با اشاره به ۲ هزار ۶۷۸ کیلومتر راه روستایی آسفالته گفت: میانگین راه‌های روستایی آسفالته در کشور ۶۹ درصد و در استان همدان ۷۹ درصد از راه‌های روستایی آسفالته است.

مدیرکل راهداری استان همدان با اشاره به هدف اصلی این اداره کل که همانا افزایش ایمنی و حمل و نقل روان است، تصریح کرد: شناسایی ۷۰ نقطه پر حادثه و آشکار سازی، ایمن سازی پل‌ها و پرتگاه‌ها در محورهای شریانی از اقدامات مهم این اداره کل در افزایش ایمنی است.

رودباری با اشاره به اینکه مردم باید از فرصت‌ها استفاده کنند، یادآور شد: در استان ۳۱۲ دستگاه اتوبوس و ۷۸۰ دستگاه ناوگان سواری کرایه در بخش جابه‌جایی مسافر در خدمت مردم است و در بخش کالا نیز ۹۶ شرکت حمل و نقل با نظارت این اداره کل در زمینه جابه‌جایی کالا فعالیت دارند.

این مسئول اذعان داشت: ۳۴ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌ها نصب و اطلاعات به دیتای مرتبط با آنها ارسال می‌شود که این اطلاعات می تواند یاری گر پلیس‌راه در مباحث نظارتی و افزایش ایمنی باشند.

محمد رودباری با اشاره به فعال بودن دو دستگاه توزین در حال حرکت ( wim) برنامه اضافه کردن سه دستگاه توزین در حال حرکت را در دست اقدام داریم.

وی با اشاره به تعامل خوب بین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس‌راه افزود: ما همواره این آمادگی را داریم که چون گذشته همراه پلیس بوده و از هر اقدامی که موجب کاهش حتی یک تصادف باشد کوتاهی نداشته باشیم.

رودباری همچنین به حضور همزمان پلیس راه و راهداران در بحران های جوی در گردنه های همه کسی و اسد‌آباد اشاره و خاطرنشان کرد: ما قدردان پلیس راه و نیروی انتظامی در کنترل و رفع کردن ترافیک‌های جاده‌ای به ویژه در فصل زمستان بوده و هستیم.

در ادامه این دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان همدان نیز با قدردانی از تلاش و کوشش های انجام شده و ابراز خرسندی از این دیدار و تعامل راهداری با پلیس راه اظهار داشت: در همه امور مسئولیت ها تقسیم شده و باید به اینکه هر یک از ما چه نقشی در انجام امور واگذار شده داریم واقف باشیم.

کامرانی صالح با تاکید بر اینکه همه تلاش ما در جاده‌ها کاهش تصادفات فوتی است و هر فردی به هر اندازه در این راه قدم بردارد مجاهدت کرده، گفت: هرکس یک نفر را از مرگ نجات دهد جامعه را نجات داده است.

وی با اشاره به اینکه در آمار اعلام شده فوتی های ناشی از تصادفات عوامل دیگری چون دیر رسیدن اورژانس و تاخیر در ارائه خدمات بیمارستانی نیز دخیل است، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری نقش همه سازمان‌ها باید مشخص باشد و همه سازمان ها و نهادها باید در وظایف خود ایفای نقش کنند.

کامرانی صالح به استفاده از ظرفیت های موجود تاکید و تصریح کرد: اولویت بندی در امور و تقسیم بندی کارها موجب کاهش مشکلات خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: اقدامات پیشگیرانه باید مورد تشویق قرار گیرد زیرا که سرعت و دقت در هر امری بسیار ارزشمند است.

این مسئول  به آشکار‌سازی نقاط پر حادثه به عنوان یک نکته مهم اشاره کرد و بیان داشت: در محورها مشخص کردن نقاط پر حادثه با علائم و تابلوهای هشدار دهنده جدی موجب احتیاط بیشتر رانندگان می شود.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که ضمن برقراری امنیت و آرامش، مشکلات مردم را به خصوص در زمینه راه و جاده ها رفع کرده و با تعامل بیشتر ایمنی را در حمل و نقل جاده ای برای مردم ایجاد کنیم.

در ادامه این نشست مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اعطای لوح از فرمانده نیروی انتظامی استان قدردانی کرد.

نظر شما