شناسهٔ خبر: 44434 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

ورود کشتی حامل بخش سوم تجهیزات طرح توسعه بندر شهید بهشتی به بندر چابهار

کشتی صیادی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از ورود سومین محموله تجهیزات خریداری شده فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری و دولت محترم به سواحل مکران و چشم انداز طرح توسعه بندر چابهار؛ در پی لغو تحریم‌ها و در سایه فرصت به وجود آمده در دوران پسابرجام، تاکنون سه بخش از تجهیزات پیشرفته بندری خریداری و وارد بندر چابهار شده است.

نخستین بخش از این تجهیزات شامل ۹ دستگاه جرثقیل ساحلی و محوطه ای بهمن ماه سال گذشته وارد بندر شد و دومین محموله شامل ۱۳ دستگاه انواع تجهیزات تخلیه و بارگیری ریچ استاکر، امتی استاکر و لیفتراک در اواخر شهریور ماه سال جاری به بندر وارد، مونتاژ و آماده بهره برداری می باشد.

کشتی حامل بخش سوم این تجهیزات که شامل ۲۵ دستگاه کانتینر قطعات ۲ دستگاه مکنده غلات می باشد، در تاریخ ۹۶/۷/۱۹ در بندر چابهار پهلو گرفته و فرآیند تخلیه و بارگیری کشتی مذکور در حال انجام می باشد.

آقایی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از فاز ۱ طرح توسعه بندر شهید بهشتی، ظرفیت تخلیه و بارگیری از ۲.۵ مییلیون تن به ۸.۵ میلیون تن افزایش و با نصب و راه اندازی این تجهیزات، توسعه و توان عملیاتی بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران افزایش چشمگیر یافته و امکان پهلودهی و تخلیه و بارگیری کشتی های سوپر پست پاناماکس را خواهد داشت/ .

نظر شما