شناسهٔ خبر: 4445 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران به پایگاه خبری خبر داد:

گشایش مهمترین گره ترافیکی منطقه با افتتاح آزادراه قم - گرمسار

علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل قطعه نخست آزادراه "حرم تا حرم" گفت: قطعه قم-گرمسار زمان سفر را دست‌کم یک ساعت کاهش می‌دهد.

علیرضا خسروی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه برای آماده افتتاح کردن قطعه یک آزادراه حرم تا حرم از دوستان‌ وزارت راه و شهرسازی تشکر می‌کنم و به آنان خسته نباشید می‌گویم، گفت: افتتاح قطعه یک آزادراه "حرم تا حرم " مهمترین گره ترافیکی منطقه را باز کرد و حدود یک ساعت زمان سفر را کوتاه می‌کند.

وی ادامه داد: این آزادراه بار ترافیکی محورهای منتهی به قطب‌های مذهبی کشور را کم می‌کند و امید است که سایر فازهای این آزادراه نیز سریع‌تر به بهره‌برداری برسد چون در غیر این‌صورت بار ترافیکی این محور به شهرهای اطراف تحمیل می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره حمایت‌های مجلس از احداث این آزادراه توضیح داد: رقم‌های خوبی در حوزه فروش اوراق مشارکت و برخی موارد اعطای تسهیلات متخص ساخت آزادراه در بودجه سال آینده تدوین شد، اگر وزارت راه و شهرسازی از امکانات بودجه و ابزارهایی که در اختیار دارد، استفاده کند می‌تواند هر چه سریع‌تر در راستای تکمیل شدن سایر فازهای این پروژه گام بردارد.

وی یادآور شد: آزادراه "حرم تا حرم" جدا از ایجاد ارتباط استانی میان چهار استان تهران، قم، سمنان و خراسان رضوی٬ فاز نخست آن ‌بیش از یک ساعت از زمان سفر را کوتاه می‌کند. با محاسبه کاهش زمان سفر و مصرف سوخت به نظر می‌رسد سریع هزینه ساخت این آزادراه جبران شود.

با پایان یافتن عملیات اجرایی قطعه اول آزادراه حرم تا حرم، آزادراه قم – گرمسار در تاریخ پنجم اسفند ماه سال جاری با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود./

نظر شما