شناسهٔ خبر: 44452 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت:

بررسی یادداشت تفاهم همکاری حمل و نقل هوایی ایران و اوکراین/ تشریح جزئیات عملیات حج سال ۹۶/ جزئيات فروش حضوری بليت پروازهای نجف و ممنوعیت عرضه اينترنتی/عضویت شركت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در سامانه مناقصات بين‎المللی

طرح بررسی یادداشت تفاهم همکاری حمل و نقل هوایی ایران و اوکراین، تشریح جزئیات عملیات حج سال ۹۶ از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اعلام جزئيات فروش حضوری بليت پروازهای نجف و ممنوعیت عرضه اينترنتی، اعلام عضویت شركت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در سامانه مناقصات بين‎المللی و همچنین مشخص شدن اسامی دفاتر مجاز فروش بلیت‌ پروازهای اربعین از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شرح زیر است:

تاکید بر افزایش پرواز بین شهرهای مختلف و توسعه مناسبات دو کشور

الکساندر بیلچوک رییس سازمان هواپیمایی اوکراین و محمد بهشتی منفرد سفیر ایران برنامه امضای یادداشت تفاهم همکاری حمل و نقل هوایی دو کشور را در کی‌یف بررسی کردند.

مقام اوکراینی با مطلوب خواندن روند رشد همکاری های دو کشور در زمینه حمل و نقل، بر گسترش همکاری بین دو سازمان مسئول در عرصه هوایی تأکید کرد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اوکراین همچنین با اشاره به بررسی یادداشت تفاهم همکاری در زمینه حمل و نقل هوایی در دستگاههای ذیربط نسبت به امضای این سند در سفر ولادیمیر اوملیان وزیر زیرساخت های این کشور به ایران در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

اسامی دفاتر مجاز فروش و نرخ بليت پروازهای اربعين در تهران و شهرستان‌ها

رضا جعفرزاده اظهارداشت: دفاتر خدمات مسافرت هوايي پيام توسعه صبا، تك ستاره، بهشاد گشت سفيران، سفير آسمان ملل، كاريار، آدم و حوا، سورينت پرواز، نسيم بهشت امين، محراب گشت سبز، دنياي ديدني، آسمان پرستاره، سفرهاي كيش، راه تمدن پارسيان، گيتي رز و بعثت كيش، شمسا، مهد براق، نهرين پرواز (تهران)، شاد شرق، پيشگامان، رهبال آسمان، (مشهد)، پرستيژ تور (اصفهان)، پرشين پرواز كوير (يزد)، همگامان سفر قشم (شيراز)، دفاتر خدمات مسافرت هوايي مجاز به فروش بليت پروازهاي اربعين در مسير نجف و بغداد به شمار مي روند.

تشريح روند اجرای عملیات حج سال ۹۶ در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، گفت: پس از ابلاغ انجام حج سال ۹۶، شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران به سرعت نسبت به انسجام برون و درون سازمانی و ابلاغ ماموریت به ستاد و فرودگاه‎ها اقدام کرد و با انسجام خوب سازمانی، پس از انجام حدود پنج ماه هماهنگی و عملیات اجرائی، به مدد الهی عملیات اعزام و پذیرش حجاج با نهایت دقت و آرامش انجام شد.

ایران‌ایر مجوز اوفک برای خرید هواپیما از ایرباس، بویینگ و ATR را دارد

معاون فروش شرکت ATR درباره تصمیمات این شرکت نسبت به موضوع آمریکا به برجام گفت: امروز هر تصمیمی که درباره برجام گرفته شود، اجرای آن ۶ ماه به طول می‌انجامد و در این مدت نمی‌تواند قرارداد را متوقف کرد.

وی اظهار داشت: به غیر از ایران ایر با سایر شرکت های هواپیمایی در ایران هم در حال مذاکره هستیم. مذاکره ما با ایرلاین آسمان موضوع مخفی نیست.

وی تاکید کرد: اما آگاه باشید که ما هنوز مجوزی از اوفک برای فروش هواپیما به آسمان دریافت نکرده ایم. در حال حاضر در حال مشخص کردن چارچوب همکاری ها هستیم و تا زمانی که اوفک مجوز ندهد نمی‌توانیم کاری را از پیش ببریم.   

عضویت شركت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در سامانه مناقصات بين‎المللی

TendersInfo یکی از بزرگترین سامانه‎های خدمات مشاوره خرید و برگزاری مناقصات در جهان است که در تمامی حوزه‎های صنعت از جمله صنعت هوانوردی و فرودگاهی فعالیت می‎کند.

این عضویت با پیگیری‎های دفتر برنامه‎ریزی راهبردی و مدیریت عملكرد گروه همکاری‎های بین‎المللی انجام شده است و شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با استفاده از این سامانه، ضمن امکان انتشار فراخوان پروژه‎ها در سطح بین‎المللی، امکان دسترسی به فرصت‎های سرمایه‎گذاری و فروش خدمات مهندسی به سایر کشورها را به منظور ایجاد منابع درآمدی پایدار خواهد داشت.

 نوسازی ناوگان هوایی؛ بالندگی صنعت هوانوردی را به همراه دارد

عضو هیئت رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: خدمات شرکت های هواپیمایی باید همسو با استانداردهای روز دنیا باشد و نوسازی ناوگان هوایی، بالندگی این صنعت را به همراه خواهد داشت.

مجیدکیان پور درباره فرسودگی ناوگان هواپیمایی کشور،گفت: برای افزایش پویایی صنعت هواپیمایی کشور باید دولت چاره ای اساسی برای نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور تدارک ببیند، تا بتوان همسو با ایرلاین‌های مطرح جهان در عرصه حمل و نقل مسافران و ترانزیت کالا عمل کنیم.

جزئيات فروش حضوری بليت پروازهای نجف و ممنوعیت عرضه اينترنتی

مديركل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شركت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپيمايی كشوری گفت: عرضه بليت پروازهای مسير نجف و بغداد در ايام اربعين از طريق سايت‌ها و يا عاملين فروش مجازی ممنوع است.

وی افزود: هرگونه ارائه و عرضه بلیت از طریق سایت‌ها و یا عاملین فروش مجازی تخلف محسوب شده و برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

ضرورت افزایش دانش روز CNS با رویکرد ارتقای بخش‎های هوانوردی

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در حاشیه نشست نمایندگان کمیته‎های CNS (ارتباطات، ناوبری و نظارت راداری) بر ضرورت افزایش دانش روز این حوزه با رویکرد به‎روزرسانی و ارتقای بخش‎های هوانوردی تاکید کرد.

امیرانی با اشاره به اینکه نشست نمایندگان CNS دوبار در سال برگزار می‎شود، افزود: یکی از اهداف اصلی برگزاری چنین سمینارهایی ارزیابی دقیق عملکرد فرودگاه‎ها درحوزه CNS و ارتقای کارآیی آنهاست.

ضرورت ارتقای ظرفیت خدمات فرودگاهی و ایمنی پروازهای فرودگاه مهرآباد

رحمت‎اله مه‎آبادی خواستار ارتقای خدمات فرودگاهی و ایمنی پروازهای فرودگاه مهرآباد شد و گفت: تلاش در راستای افزایش سرعت پروازها و ارائه خدمات بیشتر به مسافران در دستور کار است.

مه آبادی مذاکره با وزیر راه و شهرسازی به منظور سرعت‎دهی به پروژه‎های این فرودگاه را مفید ارزیابی کرد و افزود: برگزاری چنین نشست‎هایی می‎تواند در جهت توسعه فرودگاه و رفع موانع و ارائه راهکارهای مناسب در جهت ارائه خدمات مطلوب فرودگاهی مؤثر باشد.

نظر شما