شناسهٔ خبر: 44471 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

تبدیل اطلاعات پردازشی سازمان هواشناسی به محتواهای کاربردی برای شهروندان/ تجهیزات سازمان هواشناسی مدرن می‌شود

بازدید وزیر راه و شهرسازی در بازدید از اداره‌ کل‌ هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: هواشناسی سازمانی تخصصی با نیروی انسانی صددرصد متخصص است و این سازمان به دلیل بنیادی بودن کمتر مورد توجه قرار گرفته و تمام نیروهای آن با شرایط سخت در حال تلاش هستند و از این نیروها تشکر می‌کنم و امیدواریم خدمات کارکنان این سازمان را جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در ادامه سفر ۳ روزه به استان اصفهان به اداره‌کل هواشناسی استان رفت و ضمن بازدید از روند فعالیت این اداره کل گفت: سازمان‌هايی مثل سازمان هواشناسی چون کار پایه‌ای انجام می‌دهند کمتر تلاش‌شان به صورت فیزیکی نمود خارجی دارد و  کمتر مورد توجه واقع شده‌اند.

آخوندی افزود: هواشناسی نقش بسیار، بسیار مهمی در زندگی روزمره انسان‌ها دارد و در بخش‌های کشاورزی و صنعت و حمل و نقل و حتی دفاعی کاربردهای فراوانی دارد. من از تلاش‌های شبانه روزی این زحمتکشان تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه تجهیز این سازمان مورد توجه وزارت راه و شهرسازی است، تصریح کرد: نسبت به تجهیز سازمان هواشناسی به سیستم‌‌های راداری و پردازش کننده‌ها اقدام خواهیم کرد که البته بخشی انجام شده و بخش دیگری هم در این دوره عملیاتی و به نتیجه خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بحث مهم " تهک " گفت: ما باید بتوانیم مجموعه اطلاعات هواشناسی را به محتواهای اطلاعاتی تبدیل کنیم که برای افراد مختلف در حرفه‌های گوناگون مانند کشاورزی، حمل و نقل، صنعت، گردشگری و توریسم قابل بهره‌برداری و استفاده باشد به طوری که هواشناسی کاربردی داشته باشیم که افراد مختلف بسته به نوع حرفه و  نیازشان به اطلاعات هواشناسی  دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: این موضوع در سراسر کشور در حال اجرا می‌باشد و امیدوارم که به جایی برسد که همه افراد با مشاغل مختلف بتواند اطلاعات مورد نیاز هواشناسی خود را استفاده کنند.

نظر شما