شناسهٔ خبر: 44475 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید وزیر راه وشهرسازی از آزادراه اصفهان شیراز؛

پیشرفت ۶۳ درصدی آزاد‌راه اصفهان- شیراز/ احتمال تكميل پروژه تا پایان ۹۷/ روسازی بتنی آزادراه با آخرین فناوری روز جهان

بازديد وزير راه و شهرسازی در بازديد از عمليات اجرایی آزادراه اصفهان- شيراز از پيشرفت فيزيكی ٦٣ درصدی اين پروژه خبرداد و نسبت به اتمام عمليات ساخت آن تا پايان سال ٩٧ ابراز اميدواری كرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی در ادمه سفر ۳ روزه به استان اصفهان به همراه استاندار اصفهان و فارس از آزادراه اصفهان- شیراز بازدید کرد.

عباس آخوندی با اشاره به روند ساخت آزادراه اصفهان- شیراز گفت: آزادراه اصفهان شیراز یکی از مهم‌ترین آزادراه‌های تندرو کریدور شمال- جنوب است که به صورت یک‌پارچه ۲۲۰ کیلومتر به صورت آزادراهی در دست ساخت قرار دارد.

وی افزود: آزادراه اصفهان- شیراز در سفر رئیس جمهور به استان فارس به مردم وعده داده شده بود و پس از وعده ایشان کارگاه‌ها به شدت فعال شدند و امروز پیشرفت این پروژه از ۱۲ درصد در آن زمان به پیشرفتی برابر با ۶۳ درصد رسیده است و امیدوارم برای پایان سال ۹۷ شاهد اتمام عملیات ساخت پروژه باشیم.

عباس آخوندی پیشرفت اين پروژه‌ها را یک رکورد خوب در راه‌سازی عنوان کرد و گفت: امروز به همراه استاندار فارس و اصفهان از پروژه بازدید کردم و نکته قابل توجه روسازی بتنی در یک چهارم کل طول آزادراه با آخرین فناوری روز جهان است.

عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: با استفاده از روسازی بتنی، هزینه نگهداری این آزادراه کاهش پیدا می‌کند و عمر مفید آزادراه افزایش پیدا خواهد کرد. البته دستگاه‌های ساخت این رویه از خارج وارد شده است و با استفاده از مشاوران خارجی ابتدا چنین پروژه‌هايي مورد نظارت قرار می‌گیرند تا اطمینان در کارهای اول حاصل شود و با کیفت خوبی اجرا شود تا به تدریج این دانش به داخل منتقل و در پروژه‌های بعدی به طور ۱۰۰ درصد داخلی اجرا شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مازاد تولید سیمان در کشور اظهار داشت: با وجود ۲۵ تا ۳۰ میلیون تن تولید سیمان مازاد و صادرات آن به دلیل سنگین بودن این کالا با محدودیت جدی روبرو است در حالی که صادرات قیر برای کشور ارزش افزوده بیشتری دارد. به همین خاطر با اجرا سازی بتنی به صنعت سیمان کمک کنیم و همچنین عمر مفیده جاده‌ها را افزایش دهیم و با صادرات قیر ارزش افزوده ایجاد مي‌کنیم و نمونه بارز اقتصاد مقاومتی برای افزایش میزان بهره‌وری از سرمایه ملی است.

وی با اشاره به قرار گرفتن این آزادراه در کریدور شمال- جنوب یادآور شد: حدود ۱۷ هزار خودرو در زمان بهره‌برداری از این آزادراه عبور می کنند و بیش از ۱۳۰ کیلومتر مسیر بین اصفهان و شیراز را کاهش می‌دهد  و با افزایش ایمنی، آسایش مردم را در پی خواهد داشت.

آخوندی نسبت به انجام یک کار ماندگار با ساخت آزادراه اصفهان- شیراز ابراز امیدواری کرد و گفت: با اجرای رویه بتنی در این آزادراه به تدریج در پروژه‌های بعدی می‌بینیم که ساخت جاده با رویه‌های بتنی افزایش خواهد یافت.

نظر شما