شناسهٔ خبر: 44476 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خادمی عنوان کرد:

تشریح ویژگی‌ها و مزايای ساخت یکی از طولانی‌ترین آزادراه‌های كشور/ کاهش ۴۰ درصدی طول مسیر با ساخت آزادراه اصفهان- شیراز

بازديد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور در تشریح ویژگی‌های آزادراه اصفهان- شیراز گفت: آزادراه ۲۲۰ کیلومتری اصفهان- شیراز، با قرار گرفتن در کریدور شمال و جنوب و کاهش ۴۰ درصدی نسبت به مسافت فعلی مسیر، باعث كاهش چشمگير حجم ترافیک عبوری می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیرالله خادمی در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از آزادراه اصفهان- شیراز اظهار داشت: آزادراه‌ اصفهان- شیراز یکی از بزرگ‌ترين محورهاي کشور محسوب می‌شود که در دست ساخت قرار دارد و به دلیل چند ویژگی خاص آنرا نسبت به سایر آزادراه‌ها متمایز می‌کند.

خادمی افزود: یکی از این ویژگی‌ها طول ۲۲۰ کیلومتری مسیر است که یکی از طولانی‌ترین آزادراه‌های در دست ساخت به شمار می‌رود ویژگی دیگر آن قرار گرفتن این آزادراه در کریدور ترانزیتی شمال- جنوب است لذا یکی از مسیرهای پرترافیک از لحاظ بار و مسافر خواهد بود. همچنین موجب کاهش ۴۰ درصدی طول مسیر حدفاصل مبدا و مقصد پروژه می شود و صرفه اقتصادی بالایی را رقم خواهد زد.

معاون وزیرراه و شهرسازی با اشاره به فناوری‌های نوین به کار رفته در روسازی بتنی این آزادراه که برای اولین بار در کشور انجام شده، اشاره و بیان داشت: اگرچه در گذشه شاهد اجرای روسازی بتنی در برخی جاده‌ها بوده‌ایم ولی امسال برای اولین بار است که در حجم بزرگ در حد یک پروژه آزادراهی انجام می‌شود.

خدامی خاطر نشان کرد: زمینه‌ای برای توسعه رویه‌های بتنی در شبکه جاه‌ای با این اقدام به وجود می‌آید.

نظر شما