شناسهٔ خبر: 44524 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان جاجرم:

تشکیل جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری در شهرستان جاجرم خراسان شمالی

بافت فرسوده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان جاجرم خراسان شمالی از تشکیل جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، سرکار خانم مهندس اربابی اظهار کرد: این جلسه با ریاست معاونت فرماندار شهرستان جاجرم جناب آقای صاحبی و مسئولین شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

مهندس اربابی عنوان کرد: در این جلسه محلات هدف بازآفرینی شهرستان جاجرم شناسایی شده و در این راستا اطلاعات مربوط به ساخت و ساز از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ با همکاری شهردار گردآوری شده است.

وی تصریح کرد: جمعیت بافت فرسوده شهرستان جاجرم ۴۹۴۶ نفر و تعداد ۱۲۷۳ خانوار است، بعد خانوار ۳.۸۸ و مساحت بافت ۷۸.۹ هکتار است و مساحت شهر ۴۹۴ هکتار و درصد بافت فرسوده نسبت به کل شهر ۱۵.۹۵ درصد است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان جاجرم افزود: اجرای برنامه مشترک بازآفرینی مستلزم همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر است که باعث می‌شود شهروندان به نحو احسنت از امکانات شهری بهره‌مند شوند و این امر متضمن مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که باید در نوسازی و بهسازی محلات هدف بافت‌های فرسوده باید به قشر آسیب‌پذیر جامعه نظیر کمیته امداد و بهزیستی توجه شود.

نظر شما