شناسهٔ خبر: 44539 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری مانور امداد جاده‌ای برای اولین بار در استان مرکزی

مانور مانور امداد جاده‌ای برای اولین بار در استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مانور امداد جاده‌ای در محور اراک – سلفچگان، کیلومتر ۴۵ مقابل شهر جدید امیرکبیر و با سناریوی از پیش طراحی شده توسط اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل بحران استانداری برگزار شد.

این مانور توسط مجید شارقی مدیرکل راه و شهرسازی، فرخی مدیرکل بحران استانداری مرکزی، نظیری معاون اداره کل بحران استانداری، حبیبی معاون اداره کل بحران استانداری، عزیزیان مسئول دبیرخانه کمیسیون حمل و نقل استان برگزار شد و در روند اجرای آن جناب سرهنگ کهریزی رئیس پلیس‌راه و جناب سرهنگ امیدی نیز حضور یافتند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در این خصوص گفت: این مانور برای اولین بار در استان مرکزی و بر اساس شیوه‌نامه اجرای مانور امدادرسانی جاده‌ای که از جانب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ابلاغ شده توسط اداره کل راه و شهرسازی و نظارت اداره کل بحران استانداری برگزار شد.

وی گفت: بر اساس مطالعات انجام گرفته ۶۰ درصد از مرگ و میرهای ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌ها دقایقی پس از وقوع آن‌ها رخ می‌دهد بنابراین امدادرسانی سریع پس از وقوع تصادفات بسیار حائز اهمیت بوده و از آن به عنوان لحظه طلایی نام برده می‌شود، بر این اساس این اداره کل به عنوان دبیر اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان این مانور را جهت ارتقای سطح خدمت‌رسانی جاده‌ای و کاهش صدمات و تلفات و فراهم شدن زمینه همکاری و انسجام دستگاه‌ها در عملیات امدادرسانی و دستیابی به ارزیابی و سنجش مورد قبول سازمان‌های مرتبط برگزار کرد.

شارقی افزود: این مانور کاملاً بدون اطلاع قبلی برگزار شد و هیچ‌یک از دستگاه‌های خدمت‌رسان از زمان و مکان آن مطلع نبودند و زمان تماس با هریک و زمان رسیدن آن‌ها ثبت شده است که ارزیابی آن‌ها توسط این اداره کل و اداره کل بحران صورت خواهد پذیرفت و در جلسه بعدی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان مطرح خواهد شد.

گفتنی است: مقرر است این مانور هر ماه در یکی از محورهای استان و در ساعات مختلف شبانه‌روز و شرایط آب و هوایی متفاوت و با سناریوهای گوناگون برگزار گردد.

نظر شما