شناسهٔ خبر: 44546 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

هدایتی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی طرح ارتقا ثبت سوانح جاده‌ای در ۲۶ آذر/ طرح تعطیلی یک‌روزه رانندگان ناوگان عمومی جاده‌ای در دست بررسی است

جواد هدایتی مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اجرای طرح ارتقا ثبت سوانح جاده‌ای با استفاده از تبلت و نرم‌افزار ویژه‌ با همکاری پلیس راهور ناجا در روز حمل‌ونقل خبر داد و گفت: این طرح به‌صورت پایلوت در استان خراسان رضوی اجرا می‌شود.

جواد هدایتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور ناجا در خصوص ارتقا سطح ثبت سوانح خبر داد و گفت: تبلت‌هایی با نرم‌افزار به‌خصوص در دست تهیه است که به‌زودی در اختیار افسران پلیس قرار خواهد گرفت تا هنگام قرار گرفتن درصحنه سانحه، اطلاعات را به‌صورت برخط توسط نرم‌افزار به‌علاوه موقعیت دقیق آن برای مراکز ستادی واقع در وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ارسال شود.

وی افزود: این طرح طبق شرایط فعلی در تاریخ ۲۶ آذر یعنی روز حمل‌ونقل به‌صورت پایلوت در استان خراسان رضوی عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک به طرح دیگری که هم‌اکنون از سوی این دفتر در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در دست پیگیری قرار دارد اشاره کرد و گفت: بحث بازنگری ساعات کار رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری با اولویت ساعت کار رانندگان اتوبوس مسافربری در حال بررسی و کار کارشناسی است.

هدایتی در ادامه بیان داشت: سعی و کوشش‌های گروه کارشناسی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مبنی بر قرار دادن حداقل یک روز تعطیلی در هفته یا هر ۱۰ روز برای رانندگان ناوگان عمومی مسافربری برون‌شهری به‌منظور زمان بیشتر برای استراحت و کاهش تأثیر عامل خستگی و خواب‌آلودگی در رانندگان است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت اجرایی شدن چنین طرحی، رانندگان وقت بیشتری برای حضور در کنار خانواده پیدا می‌کنند و همچنین با هوشیاری و آمادگی روحی بیشتری در طول هفته وظیفه خطیر رانندگی را انجام می‌دهند.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ابراز داشت: به نظر می‌رسد با نهایی شدن این دستورالعمل تأثیر قابل‌توجهی در کاهش خستگی و خواب‌آلودگی رخ دهد.

نظر شما