شناسهٔ خبر: 44548 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور دریایی:

سفر ۱۴ ساعته دریایی به باکو صرفه اقتصادی ندارد/ کاتاماران‌ها به خزر می‌رسند/ به دنبال گردشگری اقتصادی در دریای خزر هستیم

هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حال حاضر کشتی میرزا کوچک خان تنها کشتی مسافری در آب های شمال کشور است، گفت: به دنبال ورود شناورهای کاتاماران به دریای خزر هستیم.

به گزارش پایگاه خبری، وزارت راه و شهرسازی هادی حق‌شناس با اشاره به سیاست های توسعه گردشگری دریایی در آب‌های شمال کشور، اظهار داشت: در حال حاضر راه‌اندازی زیرساخت‌های گردشگری دریایی در آب‌های شمال کشور برای سرمایه‌گذاران اقتصادی نیست و به دنبال اقتصادی شدن این فعالیت‌ها در دریای خزر هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشتی میرزا کوچک خان تنها کشتی مسافری در دریای خزر است، گفت: هر چند که کشتی‌های مسافری در دریای جنوب بین شهرهای ساحلی و بین بنادر کشورهای همسایه مانند کویت، قطر، بحرین و امارات فعال هستند اما در دریای شمال کشور هنوز فعالیت کشتی‌های مسافربری اقتصادی نیست.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از آنجایی که کشتی میرزا کوچک خان  کشتی مناسب دریای شمال نبود نتوانست در گردشگری دریایی موفق عمل کند و ادامه فعالیتش اقتصادی نبود.  

حق شناس با اشاره به مهم ترین عامل عدم موفقت گردشگری دریایی در آب های خزر، تاکید کرد: مدت زمان سفر زمینی از آستار تا باکو در کشور آذربایجان چیزی حدود ۳ ساعت است حال اینکه این مدت زمان از در سفر دریایی از انزلی تا باکو به ۱۴ ساعت می رسد که قطعا در مقایسه با مدت زمان سفر زمینی نمی تواند برای گردشگران جذاب باشد.

وی با بیان اینکه سفر زمینی به باکو بسیار کوتاه‌تر از سفر دریایی است و مشکلاتی چون دریازدگی ندارد و ترددهای زمینی تحت تاثیر شرایط جوی قرار ندارد، گفت: برای راه‌اندازی گردشگری دریایی در آب‌های شمال کشور به دنبال استفاده از شناورهای کاتاماران هستیم.      

معاون امور دریایی به خبرگزاری ایلنا گفت: البته خرید این شناورها برای سرمایه‌گذاران گران است و بدون حمایت دولت نمی‌تواند صرفه اقتصادی داشته باشد که به دنبال تعریف مدلی هستیم که گردشگری دریایی را در شمال کشور اقتصادی کند.  

نظر شما