شناسهٔ خبر: 44574 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی:

راهداران نقش کلیدی در ارتقای ایمنی ترددهای جاده‌ای دارند

نشست فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به تلاش‌های راهداری برای ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای گفت: بخش زیادی از ایمنی جاده‌ها مرهون تلاش راهداران است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، سردار علیرضا مظاهری در دیدار مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان شمالی با وی به مناسبت هفته ناجا اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم نیروی انتظامی ارتقای ایمنی راه‌ها و جاده‌ها است و البته این امر از مطالبات رهبر معظم انقلاب نیز هست که تلاش‌ها برای تأمین و ارتقای ایمنی سفرها در جاده‌ها بیشتر شود.

وی افزود: پلیس‌راه به عنوان یکی از متولیان امر، در نظارت بر ایمنی ترددهای جاده‌ای نقش ارزنده‌ای دارد و البته راهداران در این زمینه کمک می‌کنند تا به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به افزایش آمار تلفات جاده‌ای در نیمه نخست امسال گفت: سه عامل در وقوع تصادفات نقش دارد که شامل انسان، خودرو و جاده است و در این میان نقش عامل انسانی بیشتر است.

سردار مظاهری تصریح کرد: اقدامات انجام شده توسط راهداری همچون روکش آسفالت جاده‌ها، افزایش علائم در جاده‌ها و اصلاح شیب شیروانی نیز می‌تواند در کاهش تلفات جاده‌ای بسیار اثرگذار باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی نیز در این نشست با تبریک هفته ناجا گفت: این اداره کل برای رسیدن به اهداف خود در تأمین و ارتقای ایمنی سفرها، نیازمند تعامل و همکاری نیروی انتظامی است و خوشبختانه این همکاری بسیار خوب بوده است.

علی‌اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: پلیس‌راه کمک شایانی در کشف تخلفات جاده‌ای، تأمین ایمنی ترددهای جاده‌ای و افزایش اطمینان خاطر مسافران به هنگام سفر دارد.

وی با اشاره به بالا بودن حوادث جاده‌ای در استان افزود: امید می‌رود با همکاری پلیس‌راه و راهداران بتوانیم شمار این حادثه را به حداقل برسانیم.

هفته نیروی انتظامی از ۱۴ مهرماه آغاز شده است.

نظر شما