شناسهٔ خبر: 44585 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان خبر داد:

تداوم ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های استان گلستان

علی زینلی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به تداوم برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و فیزیکی برای ایمن‌سازی ۵۰ مدرسه حاشیه راه‌های استان گفت: به جهت اهمیت اجرای این برنامه‌ها در کاهش تلفات جاده‌ای، ۳۲۵ میلیون تومان اعتبار ملی برای انجام این کارها در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، علی زینلی در گفت و گویی خبری با پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل گفت: برنامه‌های آموزشی به صورت آموزش‌های عملی و نظری و از طریق توزیع اقلام آموزشی مانند کتاب، پازل، پیک ایمنی و نمایش‌های عروسکی در مدارس و پارک‌های آموزش ترافیک گرگان و گنبد برای بیش از ۴ هزار دانش‌آموز این مدارس در دستور است.

به گفته وی، بخش دیگر این برنامه‌ها اختصاص به ایمن‌سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌ها دارد تا وضعیت تردد محدوده مدارس، ساماندهی و زمان عبور دانش‌آموزان از جاده‌ها هم به رانندگان اطلاع‌رسانی شود.

زینلی، نصب چراغ‌های چشمک‌زن و چشم‌گربه‌ای و تابلوهای هشداردهنده و اطلاعاتی برای کاهش سرعت وسایل نقلیه، تجدید خط‌کشی محورهای ارتباطی جلوی مدارس و سایر موارد از کارهایی است که برای افزایش ایمنی دانش‌آموزان به اجرا در می‌آید.

این مسئول اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان یادآور شد که اعتبار آموزشی مدارس حاشیه راه‌ها برای ۳۵ مدرسه و به مبلغ ۷۰ میلیون تومان و اعتبار ایمن‌سازی فیزیکی برای ۱۵ مدرسه حاشیه راه‌ها و به میزان ۲۵۵ میلیون تومان است.

نظر شما