شناسهٔ خبر: 4460 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

چهاردولی:

قصد وزارت راه و شهرسازی تکمیل پروژه‌های مسکن مهر است/ طرح مسکن مهر باید در بافت فرسوده شهرها اجرا می‌شد

مسکن مهر هرمزگان عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه طرح مسکن مهر باید در بافت فرسوده شهرها اجرا می‌شد گفت: در این صورت هزینه ساخت‌ پروژه‌ها برای تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی چند برابر نمی‌شد.

علی نعمت چهاردولی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات طرح مسکن مهر گفت: عمده جایابی و جانمایی پروژه‌های این طرح اشتباه بود چون تا شهرهای همجوار فاصله داشتند٬ بر همین اساس تأمین خدمات زیربنایی همچون آب٬ برق و گاز و خدمات روبنایی همچون مدرسه٬ مرکز بهداشت٬ پاسگاه نیروی انتظامی و مسجد هزینه تکمیل طرح‌ها را چند برابر کرد.

وی افزود: گرچه عده‌ای از اقشار کم‌درآمد یا مستضعف جامعه با خرید مسکن مهر خانه‌دار شدند اما طراحان مسکن مهر سال 88 تصور می‌کردند اگر خانه‌ای بسازند مشکل حل می‌شود بنابراین به دیگر نیازهای یک محل زندگی مناسب توجه نداشتند اما حالا که واحدهای مسکن مهر ساخته شد نیاز مردم به مدرسه٬ پاسگاه نیروی انتظامی و مرکز بهداشت خود را نشان داد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اساسا طرح مسکن مهر باید در بافت فرسوده شهرها اجرا می‌شد توضیح داد: در این صورت دیگر مشکلی برای تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی وجود نداشت ضمن آنکه خانه‌های کوچک تجمیع و مقاوم‌سازی و معابر کم عرض تعریض می‌شدند٬ آن زمان اگر هم حادثه غیرمترقبه ای همچون زلزله رخ می‌داد خسارت کمتری به بار می‌آورد ضمن آنکه امکان دسترسی برای خدمات‌رسانی راحت‌تر بود.

وی با بیان اینکه زمانی که برای واحدهای مسکن مهر ثبت‌نام می‌شد اقشار کم‌درآمد اگر خودرو یا مقدار طلایی داشتند فروختند تا خانه‌دار شوند افزود: وقتی دولت گذشته نتوانست به وعده خود در تحویل به موقع واحدهای مسکن مهر عمل کند تحت تأثیر تورم و گران شدن قیمت ارز هزینه ساخت واحدها افزایش یافت حال آنکه به متقاضیان وعده کرده بود با 12 میلیون تومان آورده و 20 میلیون تومان تسهیلات آنها خانه‌دار شوند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران اظهار کرد: امروز برای رونق بخشی به عرصه اقتصاد کشور و اشتغال‌زایی یکی از موثرترین راهکارها خروج بازار مسکن از رکود است چون در این صورت ساخت‌وسازها رونق می‌گیرد و خیلی‌ها در بخش‌های مختلف همچون کارخانه‌های مصالح ساختمانی مشغول کار می‌شوند تکمیل واحدهای مسکن مهر می‌تواند به این مسئله کمک کند.

وی ادامه داد: هدف و قصد وزارت راه و شهرسازی تکمیل پروژه‌های مسکن مهر است و همواره به دفاع از دکتر آخوندی اعلام کردم که عزم این وزارتخانه به تنهایی کافی نیست چون اکنون بسیاری از واحدهای مسکن مهر به لحاظ فیزیکی آماده تحویل هستند اما خدمات زیربنایی همچون آب٬ برق و گاز ندارند و این همت٬ یاری و کمک وزارتخانه‌های نیرو و نفت را می‌طلبد تا وزارت راه و شهرسازی در میدان اجرا تنها نماند.

چهاردولی تأکید کرد: امیدواریم هیئت وزیران یک خط اعتباری برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر باز کند تا وزارت راه و شهرسازی دست خالی وسط میدان اجرا نباشد و بتواند به تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و بستن پرونده آن هرچه سریع‌تر جامه عمل بپوشاند./

نظر شما