شناسهٔ خبر: 44603 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تشریح کرد:

آخرین وضعیت آماده‌سازی مسیرهای تردد زائران اربعین در استان ایلام/ آماده‌باش کامل کل اکیبپ‌های راهداری/ پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی تردد زائران اربعین

نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: به صورت شبانه‌روزی در حال تکمیل پروژه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز استان و مهیا کردن مقدمات سفر برای زائران اربعین در محورهای خروجی و ورودی هستیم.

نورالله دلخواه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح آخرین اقدامات انجام شده در طول مسیر ورود و خروج زائران اربعین در استان ایلام گفت: در حال حاضر کل اکیپ‌های راهداری در تمام محورهای منتهی از استان ایلام به مرکز مهران مشغول به کار هستند و اقداماتی ماننند نصب نیوجرسی، نصب روشنایی، خط کشی، نصب تابلو و علائم در کل مسیر منتهی به مرز مهران در حال انجام است و تا ۵ آبان تمام پروژه‌ها به پایان می رسد.

دلخواه با اشاره به اینکه دو پارکینگ برای پارک خودرو در مرز مهران در نظر گرفته شده است؛ اضافه کرد: در داخل پایانه مهران ۹۶ گیت آماده سرویس بوده و ایکس‌ری‌ها برای خدمات رسانی به زائران آماده شده است.

وی ادامه داد: در داخل پایانه مشکل آب شرب و سرویس‌های بهداشتی حل شده است و تا ۵ آبان آماده خدمت رسانی است.

دلخواه با اشاره به اینکه در طول مسیر منتهی به مرز مهران در استان ایلام  بحث آسفالت ریزی و لکه گیری در حال انجام است افزود: به دلیل باریک شدن مسیر یکی از پل‌ها کارایی لازم را نداشت و برای نصب پل دوم تصمیم‌گیری شد که نصب این پل در حال انجام است و بزودی مراحل نصب آن به پایان خواهد رسید.

دلخواه گفت: کل اکیبپ‌های راهداری در استان ایلام در آمادگی کامل هستند و پوشش کاملی روی محوری‌های منتهی به مرز مهران خواهند داشت و در طول مسیر نیز گشت‌های سیار در خدمت زائران خواهند بود.

وی اضافه کرد: سرعت حرکت خودروها در طول مسیر کنترل شده است و پلیس‌راه نیز در طول مسیر حضور دارد.

دلخواه با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود که امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش زائر خواهیم داشت اظهار داشت: مرز مهران برای خروج و ورود زائران استانهای قم، لرستان، مرکزی، البرز، تهران، قزوین، گیلان، مازندان و گلستان در نظر گرفته شده است

وی به زائران پیشنهاد داد و گفت: زائران دیگر استان‌های کشور برای اینکه با مشکل مواجه نشوند از مرزهای در نظر گرفته شده برای ورود و خروج در مرز عراق استفاده کنند.

نظر شما