شناسهٔ خبر: 44618 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی:

توسعه فرودگاه مشهد با ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی اجرا می‌شود/ فرودگاه سبزوار ظرفیت سنجی می‌شود

رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: طرح ساخت و توسعه ترمینال فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحمت الله مه آبادی در بازدید از فرودگاه سبزوار گفت: پیش قرارداد این طرح فرودگاهی به امضا رسیده و مذاکرات ساخت ترمینال بین‌المللی آن در دست انجام است که با جذب این سرمایه‌گذاری خارجی، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد متحول می‌شود.

وی گفت: در پسابرجام طرح‌های سرمایه‌گذاری برای فرودگاه‌های مختلف کشور از طریق فراخوان بین‌المللی اعلام شد و بخشی از آن اکنون در حال مذاکره است.

وی افزود: علاوه بر امضای قرارداد فرودگاه مشهد که پیش قرارداد آن امضا شده، طرح توسعه فرودگاه اصفهان نیز در حال امضا و مذاکرات قراردادی برای ساخت ترمینال بین‌المللی آن در حال نهایی شدن است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ساخت فرودگاه جدید اهواز و ترمینال فرودگاه بین المللی مهرآباد نیز در فراخوان بین‌المللی است تا سرمایه‌گذاران برای مشارکت در آن اعلام آمادگی کنند.

وی با اشاره به رشد ترافیک ۶۰ درصدی فرودگاه‌های مطرح کشور افزود: با آزادسازی نرخ حمل و نقل هوایی، اصلاح ساختار راه‌های هوایی کشور و نوسازی ناوگان به نیازهای سفر در این بخش پاسخ داده شد.

مه آبادی با اشاره به اینکه ۱۲۵ طرح مطالعاتی و عملیاتی در این حوزه در دست اجراست، به خبرگزاری ایرنا گفت: در ۱.۵ سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح به بهره‌برداری رسید که در صنعت هوایی کشور بی سابقه است.

وی با اشاره به فرودگاه سبزوار نیز افزود : در ۲ سال گذشته ۱۹ طرح نوسازی در فرودگاه این شهرستان اجرا شد که آخرین آن ارتقای سطح زیر ساخت‌ها و برق فرودگاه با نصب ۲ دستگاه دیزل ژنراتور ۵۰۰ کاوا بود.

مه آبادی گفت: فرودگاه شهرستان سبزوار به لحاظ  زیر ساخت‌های هوانوردی و سامانه‌های کمک ناوبری، وسعت وعرصه اکنون پاسخگوی نیازها است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: بزودی تیم‌های ظرفیت سنجی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی با بازدید از فرودگاه سبزوار، نیازهای مجموعه را شناسایی می کنند که به تناسب نسبت به حل و فصل آن اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت اول شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، ایمنی و سپس تسهیل در ارائه خدمات است، افزود: در سند توسعه اداره کل فرودگاه‌های خراسان رضوی، تمام نیازهای پنج سال آینده شناسایی و بر مبنای آن عمل می‌شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای سلامی نیز گفت: با بررسی میدانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از فرودگاه سبزوار، طول باند این فرودگاه و ضرورت استقامت آن در صورت نیاز در دستور کار قرار گرفته و اجرایی می شود.

رمضانعلی سبحانی فر افزود: فرودگاه سبزوار به عنوان پشتیبان فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مطرح است که راهکارهای توسعه ترانزیت، افزایش جابه جایی مسافر، برقراری پروازهای عتبات عالیات و افزایش تعداد پروازهای آن به تهران به صورت رفت و برگشت در همه روزهای هفته در دست اقدام است.

فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد بعد از فرودگاه مهرآباد تهران پر رفت و آمدترین فرودگاه کشور است که در روزهای عادی روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز در روز از آن انجام می شود و به طور میانگین سالانه بیش از ۱۰ میلیون مسافر از طریق فرودگاه مشهد جا به جا می شوند.

فرودگاه سبزوار تنها فرودگاه فعال در غرب خراسان رضوی با مساحت ۳۲۸ هکتار در فاصله ۸ کیلومتری جنوب غربی شهر سبزوار قرار دارد. این فرودگاه سال ۱۳۸۳ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما