شناسهٔ خبر: 44624 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای حمل‌ونقل استان مرکزی خبر داد:

اتصال راه‌آهن و فرودگاه برای اولین بار در سطح کشور

شارقی مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای حمل‌ونقل استان مرکزی گفت: اتصال راه‌آهن اراک از ایستگاه ملک‌آباد به فرودگاه اراک از برنامه‌های در دست اقدام این استان در راستای حمل‌ونقل ترکیبی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی در حاشیه سومین جلسه شورای حمل‌ونقل استان گفت: حمل‌ونقل ترکیبی یا چندوجهی یکی از مصادیق گسترش زیرساخت‌های موردنیاز برای توسعه خدمات تجارت داخلی، خارجی و ترانزیت بین‌المللی می‌باشد و واسطه‌ای است برای داد و ستد صنایع استان که چرخ تولید را به حرکت درآورده و موجبات توسعه کسب و کار و اقتصاد در استان را فراهم می‌کند و راه‌آهن اراک اولین راه‌آهن در کشور است که از ایستگاه ملک‌آباد و به طول ۲۲۰۰ متر به فرودگاه اراک و در راستای ایجاد بستر مناسب حمل‌ونقل ترکیبی متصل می‌گردد.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح تسهیل در انتقال مسافر و بار از استان مرکزی و قم به سایر نقاط کشور است. این طرح موجب کاهش هزینه و زمان مسافران و حمل بار شده و میزان استقبال مسافران استان قم برای سفر هوایی از طریق فرودگاه را نیز افزایش خواهد داد.

نظر شما