شناسهٔ خبر: 44627 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد:

صحت سنجی پلاک امداد خودروهای مجاز در سامانه ۱۴۱

بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: تعداد ۴ شرکت از امداد خودروها مطابق دستورالعمل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأمین شرایط و امکانات لازم در استان مرکزی موفق به کسب مجوز فعالیت شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، غلام عباس بهرامی‌نیا اعلام کرد: سالانه تعداد زیادی از خودروها به دلیل نقص فنی و نیاز به تعمیر در محورهای مختلف ناچار به توقف می‌شوند و برای ادامه حرکت به تعمیر جزئی در محل و یا تعمیرات اساسی در تعمیرگاه دارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه امداد خودروها از چند سال گذشته برای رفع مشکلات این گروه از کاربران جاده‌ای در کشور ما توسعه زیادی یافته‌اند، افزود: تعداد ۴ شرکت از امداد خودروها مطابق دستورالعمل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأمین شرایط و امکانات لازم در استان مرکزی موفق به کسب مجوز فعالیت شده‌اند.

وی اضافه کرد: تعدادی از وسایل نقلیه یدک‌کش نیز بدون آرم و علائم به صورت غیرقانونی اقدام به ارائه خدمات امداد خودرویی می‌کنند که برای مسافران مشکلات زیادی از جمله عدم رعایت تعرفه حق‌الزحمه، استاندارد نبودن خدمات و تجهیزات ارائه شده به مسافران و... است.

بهرامی‌نیا تصریح کرد: در راستای رفع این مشکل در سایت ۱۴۱.ir با استفاده از بانک اطلاعاتی و نرم‌افزار ساماندهی امداد خودروها، امکانات جدیدی بنام استعلام پلاک امداد خودروهای مجاز اضافه شده است که با وارد کردن پلاک وسیله نقلیه یدک‌کش (امداد خودرو) در این قسمت سایت در هر نقطه‌ای از کشور از صحت ادعای امداد خودرو جهت فعالیت مجاز آن اطمینان حاصل کرد و نیز با استفاده از اپلیکیشن ۱۴۱ در تلفن همراه می‌توان نزدیک‌ترین امداد خودروی مجاز را بروی نقشه کشور پیدا کرد و با تماس تلفنی و اطمینان خاطر از آن‌ها یاری خواست.

نظر شما