شناسهٔ خبر: 44629 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

آزادراه‌های استان کرمانشاه برای تردد ایمن زائران مهیا است/ ۸۵ میلیارد تومان برای تکمیل مسیرهای عبوری زائران هزینه شده است

مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اظهار داشت: عملیات احداث آزادراه‌های کربلا در استان کرمانشاه برای خروج و ورود ایمن مشتاقان کربلای معلی و عاشقان امام حسین (ع) در این استان مهیا شده است.

مسعود شریفی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: عمده فعالیت‌ها در حوزه راه و شهرسازی به تکمیل آزادراه کربلا و دو بانده کردن این مسیر اختصاص داشت و از "اسلام‌آباد غرب" تا شهرستان "سرپل ذهاب" به طول ۳۶ کیلومتر آزادراه تکمیل شده است و طی یکی دو روز آینده بهره‌برداری از آن آغاز خواهد شد.

شریفی اضافه کرد: عملیات احداث این آزادراه از ابتدای سال ۹۶ آغاز شده است و تاکنون بیش از ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی همچنین اظهار داشت: مسیر دیگر از سمت "همدان" تا شهرستان "سرپل ذهاب" به طول ۲۴ کیلومتر تا "قصرشیرین " به صورت آزادراه بزودی تکمیل می‌شود. که با بهره‌برداری از این آزادراه‌ها سفری ایمن برای زئران عتبات عالیات می‌توان پیش‌بینی کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه همدان نیز در ادامه افزود: در محور دیگر از "اسلام‌آباد" به سمت "خمین" که مسیر عبوری زائران حسینی از مرز مهران می باشد نیز به طول ۲۴ کیلومتر آزادراه را در حال احداث داریم که هم اکنون ۱۵ کیلومتر از آن با نصب کامل تجهیزات ایمنی و روشنایی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به پایان رسیده است و قبل از مراسم راهپیمایی اربعین به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان نیز افزود: در پایانه ها و آزادراه های استان نیز آسفالت‌ریزی و لکه‌گیری کامل  آزادراه‌ها انجام شده است.

نظر شما