شناسهٔ خبر: 44650 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

طبق اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی:

رکورد ساخت ایستگاه‌های راه‌آهن کشور شکسته شد

ایستگاه راه‌آهن ارومیه معاون وزیر راه و شهرسازی: با احداث۲۰ هزار و ۷۵۰ متر مربع ساختمان ایستگاه طی شش ماه نخست سالجاری رکورد ساخت ایستگاه‌های راه‌آهن مسافری طی ۳۰ سال گذشته شکست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی این اقدام را گام مهمی در راستای تحقق سیاست‌های حقوق شهروندی دانست و گفت: اتصال مراکز استان‌های مهم کشور به شبکه سراسری راه‌آهن یکی از برنامه‌های اساسی در دولت تدبیر و امید بود.

وی افزود:‌ استان‌های همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، شرقی و گیلان استان‌های هستند که در دستور کار قرار گرفتند و عملیات اجرایی محورهای مذکور فازبندی شد و بخش مسافری آنها در اولویت اجرا قرار گرفت.

خادمی تصریح کرد: با اخذ مجوز از شورای عالی فنی و پرداخت بخش اندکی از مطالبات پیمانکاران در ابتدای سالجاری کار ساخت ایستگاه‌ها شتاب بیشتری گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی از شکست رکورد ساخت ایستگاه‌های راه‌آهن طی شش ماهه نخست سالجاری خبر داد و تاکید کرد: این مساحت۲۰ هزار و ۷۵۰ متر مربع است که بیش از دو برابر میانگین متراژ ساخت سالانه ایستگاه‌ها در کشور است و به این ترتیب رکورد ۳۰ سال گذشته کشور شکسته شد.

وی اظهار کرد: به زودی خبرهای خوشی از آماده شدن تعداد بیشتری از ایستگاه‌های راه‌آهن کشور به گوش هموطنان خواهد رسید./

نظر شما